کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۴۳
وضعیت جوی کشور

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا،‌ کبری رفیعی افزود: امروز در غرب استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل بارش باران و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد، همچنین شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی هم امروز بارش‌های پراکنده خواهند داشت اما در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب شمال آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های زنجان و قزوین رگبار باران دارند که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

وی گفت: امروز سواحل غربی دریای خزر مواج خواهد بود.

رفیعی اظهار داشت: روز سه‌شنبه همین مناطق افزایش نسبی دما دارند. همچنین بارش‌های پراکنده در این مناطق رخ می‌دهد، روز چهارشنبه استان‌های مازندران و گلستان بارش‌های خفیفی دارند، برای روز پنجشنبه و جمعه باز هم برای سواحل خزر بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است اما در ارتفاعات تهران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی رگبار باران رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و فردا برخی مناطق شمال شرق و استان‌های سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

گرد و خاک در شرق کشور

وی گفت: ۳ روز آینده در شرق به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش کیفیت هوا و کاهش دید برای این مناطق پیش بینی شده است چون افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد.

به گفته وی مناطق مرکزی خلیج فارس هم طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

آسمان تهران صاف است

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف در بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد بود، بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۰ درجه بالای صفر می رسد و کمینه دمای فردا صبح تهران ۲۱ درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۵ درجه بالای صفر، همدان و اردبیل ۱۲ درجه، سنندج، بیرجند و قزوین ۱۳ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۴۴ درجه بالای صفر و بندرعباس و یزد ۴۰ درجه بالای صفر، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها