سرباز جوان یک ماه قبل از پایان خدمتش در تصادف رانندگی مرگ مغزی شد. خانواده محمدزارع در بخششی بزرگ با اهدای اعضای بدن او، به چهار بیمار زندگی دوباره بخشیدند. پزشکان در اقدامی حساس و نفس‌گیر قلب او را با هواپیما و بالگرد از یزد به بیمارستان رجایی تهران انتقال داده و به بیماری پیوند زدند.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۸۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، محمد 24 ساعت خدمت بود و 24 ساعت استراحت. در مدتی که در استراحت بود، موتورسازی می‌کرد. صبح دوازدهم شهریور باید به محل خدمتش می‌رفت. با خانواده خداحافظی کرد. نمی‌دانست این آخرین خدافظی با آنهاست. سوار موتورش شد و مسیر پادگان را در پیش گرفت. ساعتی بعد تلفن خانه‌شان به صدا درآمد. مرد ناشناسی از آن سوی خط خبر داد، محمد تصادف کرده و او را به بیمارستان میبد یزد برده‌اند.
دایی محمد درباره حادثه می‌گوید: بلافاصله خودمان را به بیمارستان رساندیم، پزشکان می‌گفتند در جریان تصادف صدمه شدیدی به سر محمد وارد شده بود. یک نیسان یخچال‌دار که جلوی محمد در حرکت بود، ناگهان تغییر مسیر داده و محمد که با موتور، پشت خودروی نیسان بود، نتوانست موتور را کنترل کند و با شدت به آن برخورد کرد.
پزشکان تلاش برای نجات جان محمد زارع را آغاز کردند. شدت صدمات زیاد بود و باید او را به بیمارستان مجهزتری منتقل می‌کردند. او را سریع به بیمارستان فرخی یزد انتقال دادند اما یک روز بعد متخصصان اعلام کردند، او مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشتش به زندگی نیست.
دایی محمد ادامه می‌دهد: وقتی پزشکان خبر مرگ مغزی محمد را به ما دادند دنیا برایمان تیره و تار شد. تا آن روز امیدوار بودیم او به زندگی بازگردد. فقط یک ماه مانده بود خدمتش تمام شود. قرار بود برایش آستین بالا بزنیم اما او سرنوشت دیگری داشت.
با اعلام رضایت خانواده زارع برای اهدای اعضای بدن فرزندشان، کارهای مقدماتی برای انجام پیوند در دستور کار تیم‌های پزشکی قرار گرفت.
دکتر ساناز دهقانی؛ رئیس واحد پیوند اعضای وزارت بهداشت در این باره می‌گوید: دو کلیه بیمار مرگ مغزی در همان شهر یزد به دو بیمار نیازمند اهدا شد و همزمان کبد بیمار برای پیوند از طریق زمینی به شیراز انتقال یافت. قلب این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به صورت هوایی به بیمارستان رجایی منتقل و به بیمار قلبی پیوند زده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها