معاونت امور استان‌های صدا و سیما با تدارک تولید 347 عنوان برنامه با زمان 1665 دقیقه، دهه اول ماه محرم را به سوگ نشسته است.
کد خبر: ۱۲۲۶۸۵۰

به گزارش جام‌جم، با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و شروع مراسم سوگواری حسینی در اقصی نقاط کشور و در بین اقوام و طوایف گوناگون، رسانه ملی نیز با تکیه بر ظرفیت خرده‌فرهنگ‌ها و آیین‌های بومی عزاداری در شهرها و روستاهای مختلف ایران، تلاش می‌کند مخاطبان خود را با این رسم‌ها و فرهنگ‌ها آشنا کند.
معاونت امور استان‌های صدا و سیما با برنامه‌ریزی بلندمدت و منسجم، تمهیداتی را برای پوشش آیین‌های عزاداری عاشقان حسینی در اقصی‌نقاط کشور داشته است و به این ترتیب 347 عنوان برنامه در قالب‌های گوناگون و با زمان تقریبی 1665 دقیقه برای پخش از شبکه‌های استانی و سراسری تولید می‌شود.
به این ترتیب ویژه‌برنامه‌های ماه محرم از 9 شهریور روی آنتن رفته و تا 22 شهریور یعنی سومین روز شهادت امام حسین(ع) ادامه خواهد داشت.
این برنامه‌ها در قالب فیلم و سریال، ارتباط زنده یا گزارش‌های تولیدی از محل‌های برگزاری عزاداری در شهرهای مختلف و نیز برنامه‌های ترکیبی و تلویزیونی تولید می‌شوند.
ارتباط زنده از محل‌های برگزاری آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) در شهرها و روستاهای مختلف ایران، طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها