همان‌طور که در خبرها خوانده‌اید، یکی از علل مهم و شایع اختلافات میان زوج‌ها، مشکلات جنسی است. رابطه زناشویی، موهبتی الهی است که باید گرم‌کننده بنیان خانواده باشد، اما وقتی به مشکلات آن توجه نشود، خود به عامل اختلاف و اختلال در روابط تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۲۷

قدم اول در جلوگیری از بروز این اختلال، ایجاد شناخت جنسی زوجین از عملکرد زناشویی خود و همسرشان است. این‌که هر فرد به عنوان نیمی از این فرآیند مهم، عملکرد دقیق و خواسته‌های طبیعی خود را بشناسد و در کنار آن، طرف مقابل را درک کند. تجربه ویزیت بیماران نشان داده است گاهی خواسته‌های جنسی نامتعارف و توقعات نابجا منجر به بروز دلسردی جنسی می‌شود.
ناآشنایی با معیارهای طبیعی و از طرف دیگر مواجهه با اطلاعات غیرحقیقی و نامناسب از طریق فضای مجازی، منجر به شکل‌گیری توقعات ذهنی نابجا در طرفین نسبت به یکدیگر می‌شود و زمانی که فرد در رابطه زناشویی نمی‌تواند توقعات و ایده‌های ذهنی نادرست خود را برآورده کند، منجر به بروز اختلال و آسیب روحی می‌شود.
بنابراین آگاهی صحیح از معیارها و کیفیت یک رابطه جنسی مطلوب، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. در قدم دوم، طرفین بپذیرند وقتی مشکلی وجود دارد، باید منطقی عمل کرده و با مراجعه به پزشک اورولوژیست نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنند. از جمله این مشکلات شایع در رابطه زناشویی که می‌تواند گریبانگیر هر کدام از زوجین باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
واژینیسموس: احساس درد شدید هنگام برقراری رابطه کامل جنسی در زنان که منجر به درد و اضطراب در زنان و سرخوردگی در همسر می‌شود.
وقتی تحریک‌پذیری در زنان دچار مشکل می‌شود: ممکن است این مشکل از نظر بدنی یا ذهنی اتفاق بیفتد.
وقتی هر یک از زوجین نمی‌تواند ارگاسم را تجربه کند: این مشکل در رابطه جنسی می‌تواند سرخوردگی شدید روحی پدید آورد.
مشکل اختلالات نعوظ: این اختلال معمولا ناشی از اضطراب در مردان است.
اختلال زودانزالی مردان: به‌دنبال این اختلال بعد از شروع رابطه، مرد کمتر از
دو دقیقه به ارگاسم می‌رسد.
اختلال دیرانزالی مردان: به مواردی اطلاق می‌شود که با گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه از شروع رابطه جنسی، مرد به ارگاسم نمی‌رسد.
در هفته‌های آتی در ستون «کلینیک اورولوژی» تحت عنوان سلامت جنسی، به تک‌تک این موضوعات می‌‌پردازیم.

دکتر سلمان اسلامی

متخصص اورولوژی کلیه و مجاری ادرار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها