هوای تهران در حال حاضر در شرایط سالم قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۲۳
کاهش موقتی کیفیت هوای تهران؛ امشب

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده حاکمیت وضعیت جوی نسبتا پایدار در نخستین ساعات امروز ( ۱۲ شهریور) است که شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ ها را طی برخی ساعات صبحگاه فراهم خواهد کرد.

این شرایط پابرجا نیست و با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود، به‌گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بالاتر از پنج متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و جنوب غربی انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

به‌تدریج در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و همراه با ازدیاد حجم ترافیک در برخی ساعات، روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نخواهد بود که به تبع آن سبب کاهش موقتی کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد خواهد شد.

با تداوم شرایط جوی نسبتا آرام تا فردا (۱۳ شهریورماه) و کاهش سرعت وزش باد نسبت به روز پیشین، برای برخی ساعات روز به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک در صبحگاه و بعدازظهر افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده خواهد شد که به‌طور موقت سبب برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در بعضی مناطق شهر تهران می‌شود.

همچنین روند کاهشی دما تا روز آینده فرآیند شکل‌گیری آلاینده ازن را محدود می‌کند و انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق پایتخت در سیزدهمین روز از شهریور ۹۸ از لحاظ آلاینده ازن در شرایط مطلوب قرار داشته باشد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۸ و هوا در شرایط سالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها