نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از پرمخاطب‌های دومین ماه تابستان حکایت از درخشش شبکه نسیم و عصرجدید دارد

مردادِ 80 درصدی تلویزیون

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های سیما در مرداد 98، عصر جدید شبکه سه با 4/62 درصد پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون شد و شبکه نسیم نیز با پنج برنامه از میان ده برنامه پرمخاطب در صدر شبکه‌های سیما قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۲۶۵۳۳

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز تحقیقات صداوسیما در نظرسنجی مرداد امسال با اعلام میزان برنامه‌های پربیننده هر شبکه، آمار بیننده‌های تلویزیون را در دومین ماه تابستان 3/80 درصد اعلام و
ده برنامه پرمخاطب سیما را معرفی کرد. به این ترتیب، عصر جدید از شبکه سه، منتخب دورهمی و کودک شو از شبکه نسیم، مستند حیات وحش از شبکه مستند، سمت خدا از شبکه سه، به خانه برمی‌گردیم از شبکه پنج، وقتشه از شبکه نسیم، دستپخت از شبکه یک، ویتامین خ از شبکه نسیم و خانه ما از شبکه نسیم، ده برنامه پرمخاطب سیما هستند. در این نظرسنجی با جامعه آماری افراد 12سال و بالاتر در تهران و 32 شهر دارای مرکز صداوسیما 3/80 درصد پاسخگویان بیننده برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند. این آمار شامل همه برنامه‌های سیما در قالب‌های فیلم و سریال، مسابقه، سخنرانی، گفت‌وگو، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده است. براساس این نظرسنجی 6/70 درصد پاسخگویان بیننده حداقل یکی از برنامه‌های در حال پخش سیما بوده‌اند که براساس آن زنان با آمار 73درصد، بیش از مردان 9/67 درصد به تماشای تلویزیون نشسته‌اند.
شبکه یک
دستپخت: 4/18 درصد بیننده و 2/83 درصد رضایت مخاطب
پایش: 1/12درصد بیننده
سیمای خانواده: 3/13 درصد بیننده و 1/12درصد رضایت مخاطب
صبح بخیر ایران: 8/11 درصد بیننده
شبکه 2
مسابقه محله: 8/11 درصد بیننده
برنامه‌های هزار راه نرفته: 3/9 درصد بیننده
زنده باد زندگی: 7/8 درصد بیننده
ورزش از نگاه دو: با 4/6 درصد بیننده
شبکه3
عصر جدید: 4/62 درصد بیننده: و 6/88 درصد رضایت مخاطب
سمت خدا: 3/23 درصد بیننده
طبیب: 1/7 درصد بیننده
سلام صبح به خیر: 7/6 درصد بیننده
شبکه4
خیلی دور خیلی نزدیک: 1/2 درصد بیننده
زاویه: با 8/1درصد بیننده
شب‌های هنر: 6/1 درصد
قصه شب با 5/1 درصد بیننده
شبکه پنج سیما
به خانه بر می‌گردیم: 3/22 درصد بیننده
درشهر: 9/8 درصد بیننده
مستند پنج: 1/7 درصد بیننده
شبکه مستند، آموزش، نسیم، قرآن و...
در شبکه مستند هم برنامه حیات‌وحش با 4/30 درصد بیشترین بیننده را داشته؛ همچنین شبکه نسیم هم به ترتیب برنامه‌های دورهمی‌ با 49درصد بیننده، کودک شو با 4/39درصد، وقتشه با 7/18 درصد و ویتامین خ با 16درصد بیننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این نظر سنجی برنامه ضربان با 7/13درصد به‌عنوان پربیننده‌ترین برنامه شبکه سلامت انتخاب شده است. دیگر برنامه‌ها بوده است و همچنین از شش برنامه بررسی شده شبکه قرآن هم برنامه یاد خدا با 6/9 درصد بیننده مقبول‌تر از برنامه‌های، تلاوت‌های درخواستی با 1/8 درصد، مسابقه اسرا با 7/5 درصد و طرح ملی بشارت با 9/4 درصد بوده است.
ویدئو چک در میان چهار برنامه بررسی شده شبکه ورزش سیما با 9/13درصد بیننده اول شده و برنامه‌های لذت فوتبال با 5/12 درصد، از شنبه با 5/5 درصد و ورزش صبحگاهی با 4/5 درصد بیننده در رتبه‌های بعدی هستند.
برنامه دکترسلام با 8/13 درصد هم پربیننده‌ترین برنامه شبکه آموزش در این نظرسنجی شده است. همچنین از هفت برنامه بررسی شده در شبکه افق برنامه مستند مسابقه فرمانده با 8/9 درصد اولین انتخاب بیننده‌ها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها