حزب ا... یک هفته بعد از تجاوز اسرائیل به جنوب بیروت، یک خودروی حامل صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

وعده نصرا... عملی شد

چند روز پس از هشدار سید حسن نصرا... به رژیم صهیونیستی درباره اقدام تلافی‌جویانه به دنبال تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت، دیروز شاهد عملیاتی شدن پاسخ حزب ا... بودیم.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۱۸

حزب‌ا... در این عملیات یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها را مورد هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن تمام سرنشینان آن منجر شد و رژیم صهیونیستی هم در واکنش، اقدام به حمله توپخانه‌ای به مناطقی از خاک لبنان کرد که پس از مدتی مجبور به توقف این حملات شد.
دیروز به دنبال حمله‌ای که از سوی حزب‌ا... لبنان به اهداف صهیونیستی انجام شد، حزب‌ا... در بیانیه‌ای در تشریح این عملیات تاکید کرد: ساعت
16و 15دقیقه عصر گروه شهیدان حسن زبیب و یاسر ضاهر، یک خودروی نظامی اسرائیلی را در مسیر پادگان آویویم هدف قرار دادند که در اثر این حمله تمامی سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.
براساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی پایگاه‌های نظامی اسرائیل در مرز لبنان هدف حمله قرار گرفته و چندین موشک ضد تانک از لبنان به سوی پایگاه‌های ارتش و خودروهای نظامی اسرائیلی شلیک شد و این شلیک‌ها آسیب‌هایی را به همراه داشت. پس از این حمله منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت مداوم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را در جریان حوادث در مرز لبنان قرار می دهند.
برخی رسانه‌ها نیز خبر دادند موشک ضد تانک شلیک شده به سوی نظامیان رژیم صهیونیستی از نوع کورنت بوده و موشک‌ها در نزدیکی شهرک یارون و آویویم فرود آمده‌اند. بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی،‌ ارتش اسرائیل از ساکنان شهرک‌های نزدیک مرز لبنان خواسته بود تا به پناهگاه‌ها بروند. تمامی شهرک‌هایی که در فاصله 4 کیلومتری مرز لبنان قرار دارند پناهگاه‌های خود را بازگشایی
کردند. همچنین براساس گزارش خبرنگار المیادین در جنوب لبنان توپخانه رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران اراضی لبنانی مقابل شهرک آویویم و در نزدیکی مارون الراس کرد. خبرهایی نیز مبنی بر این‌که فرمانده لشکر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی در عملیات حزب ا... لبنان به هلاکت رسیده، منتشر شد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تأیید این حمله، مدعی شد یک موشک ضد تانک از سمت لبنان به سمت شمال سرزمین اشغالی شلیک شده است. شبکه المنار نیز خبر داد بالگردهای اسرائیلی زخمی‌های ارتش صهیونیستی را به بیمارستان سیف در منطقه صفد واقع در منطقه الجلیل در شمال سرزمین اشغالی منتقل کرده‌اند. این شبکه همچنین از تغییر مسیر برخی از پروازها در فرودگاه بن گوریون تل آویو در پی پاسخ حزب‌ا... خبر داد. یک منبع لبنانی نیز به شبکه المیادین گفت، هنگامی که نیروهای صهیونیستی برای انتقال مجروحین وارد عمل شدند در تیررس نیروهای مقاومت قرار داشتند؛ اما سربازان مقاومت اجازه انتقال زخمی‌ها را به صهیونیست‌ها دادند. او تأکید کرد عملیات مقاومت در شرایطی انجام شد که صهیونیست‌ها در بالاترین سطح هوشیاری اطلاعاتی قرار داشتند.
بعد از این حمله تلافی‌جویان حزب‌ا...، رژیم صهیونیستی دشت روستای مارون الرأس را هدف شلیک یگان توپخانه قرار داد و بخشی از زمین‌های کشاورزی را دچار حریق کرد.
فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد، ارتش صهیونیستی با بیش از ۴۰ گلوله خمپاره آتش‌زا و خوشه‌ای، روستاهای مارون الراس، عیترون و یارون در نزدیکی مرز با سرزمین اشغالی را هدف قرار داد.
در پی حملات تلافی‌جویانه حزب‌ا... لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مناطق مرزی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلسه‌اش با خوآن اورلاندو هرناندز، رئیس‌جمهور هندوراس را نیمه‌کاره گذاشت و برای بررسی وضعیت مرزهای شمالی فلسطین اشغالی راهی یک جلسه امنیتی در محل وزارت جنگ این رژیم شد و با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی رایزنی کرد. خبرنگاران اسرائیلی نیز اعلام کردند از دفتر نتانیاهو به وزیران کابینه اسرائیل دستور داده شده درباره تحولات درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی هیچ‌گونه صحبتی انجام ندهند.
تنها اظهار نظر از سوی مقامات صهیونیست مربوط به نتانیاهو بود که مدعی شد حمله حزب‌ا... تلفاتی نداشته است.
در زمان انتشار خبر این گزارش، شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به توقف حملات توپخانه‌ای این رژیم اعلام کرد اسراییل تمایلی به ادامه تبادل آتش بس با حزب ا... ندارد.
درخواست حریری از آمریکا و فرانسه
در پی این حملات، سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان از آمریکا، پاریس و جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی مداخله کنند.
وی با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و امانوئل بون مشاور رئیس جمهور فرانسه، گفت‌وگو کرد و خواستار مداخله این دو کشور برای آرام کردن اوضاع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها