هفته دوم لیگ برتر از نگاه آمار و ارقام

همه چیز به نام تراکتور!

هفته دوم لیگ برتر طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و در مهم‌ترین بازی هفته، تراکتور در تبریز موفق شد پرسپولیس را شکست دهد. اگرچه در این هفته زیباترین بازی را ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبانی کردو 7 گل در توفان 90دقیقه‌ای «نساجی - پیکان » رد و بدل شد؛ اما همه نگاه‌ها به تبریز و بازی تراکتور - پرسپولیس بود. این هفته نیز مانند هفته گذشته نگاهی آماری به مسابقات لیگ برتر داریم؛ مسابقاتی که به‌دلیل فرارسیدن روزهای فیفا، 2هفته‌ای تعطیل می‌شود. بعد از بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی که تیم ملی کشورمان نیز بازی با هنگ‌کنگ را در آن پشت‌سر می‌گذارد، مسابقات از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۶۱۶۳

96 دیرترین گل هفته را امیرحسین باقرپور در دقیقه 96 وارد دروازه استقلال کرد. فغانی پنج دقیقه وقت اضافی گرفته بود، اما فولادی‌ها چند ثانیه بعد از اتمام زمان‌های اضافی گل تساوی را وارد دروازه استقلال کردند تا بار دیگر، آبی‌ها به داوری گیر بدهند.
35 هفته دوم لیگ برتر سه گل از راه دور داشت که دورترین آنها، با فاصله 35 متر از خط دروازه، توسط رضا دهقانی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر شلیک شد. البته اشتباه دروازه‌بان پیکان برای این‌که هواداران نساجی یک گل زیبا را تماشا کنند، بی‌تاثیر نبود.
16 رد و بدل شدن 16گل در هشت بازی، آمار بالایی برای گل‌های زده شده در یک هفته نیست. در هفته دوم لیگ نوزدهم به‌طور میانگین دو گل در هر بازی به ثمر رسید که آمار پایینی است. با این حال اگر بدانیم در هفته نخست لیگ برتر فقط 15گل به ثمر رسید، برای همین یک گل بیشتر هم باید خوشحال باشیم.
7 پرگل‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر، پرگل‌ترین بازی این دو هفته نیز بود. نساجی 4 -پیکان 3- این 7 گل بین دقایق36 تا 83 به ثمر رسید. یعنی در 47 دقیقه، هفت بار تور دروازه‌های ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به لرزه درآمد.
6 از 16 تیم لیگ برتر فقط دو تیم در پایان هفته دوم توانستند به امتیاز شش برسند. سپاهان اصفهان و شهر خودروی مشهد. این دو تیم هنوز هیچ امتیازی از دست نداده‌اند.
5 سریع‌ترین گل هفته دوم را رضا جبیره، در بازی صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان، برای طلایی‌پوشان آبادانی به ثمر رساند.
3 سه گل از روی نقطه پنالتی، سه گل هم با ضربه سر. با این حال تعداد گل‌هایی که از پشت محوطه جریمه زده شد، بیشتر بود. در هفته دوم شاهد چهار شوت، از پشت محوطه 18قدم بودیم که به گل تبدیل شدند.
2 دو پنالتی در یک بازی برای یک تیم. مهدی سیدعلی را فعلا باید بین داوران لیگ نوزدهم به این خاطر که دو بار در یک بازی اعلام پنالتی کرد رکورددار دانست. هر دو پنالتی را شهریار مقانلو برای پیکان تبدیل به گل کرد، گرچه در نهایت نساجی بازی را به سود خود خاتمه داد.
1 کم گل‌ترین بازی‌های هفته دوم، کم اخطارترین بازی‌های هفته نیز بودند. هر دو بازی سایپا - گل‌گهر و پارس جنوبی - ذوب‌آهن با تساوی بدون گل به پایان رسید و جالب آن‌که در هر دو بازی هم فقط یک بار کارت زرد از جیب داوران بیرون آمد.
0 بدون امتیاز در انتهای جدول. پیکان و شاهین شهرداری بوشهر، دو تیمی هستند که عدد صفر جلوی امتیازات آنها دیده می‌شود. دو تیم، با دو بازی و دو باخت متوالی.

ترین‌های هفته دوم

بازیکن هفته: احسان حاج‌صفی
احسان حاج‌صفی با گل خود 3 امتیاز بازی را به حساب تیمی ریخت که در بازی اول موفق به برد نشده بود. گل احسان حاج‌صفی، بازی درخشان را او در تبریز کامل کرد.

تیم هفته: تراکتور
بدون تردید گل سرسبد بازی‌های هفته دوم در تبریز برگزار شد و برنده این بازی را باید تیم هفته نامید. تراکتور در حضور 70 هزار تماشاگر پرشور خودی، هم 3 امتیاز این بازی را گرفت و هم به طلسم پنج ساله نبردن پرسپولیس پایان داد.

مربی هفته: مصطفی دنیزلی
با احترام به عملکرد خوب رضا مهاجری همراه با تیم نساجی، باید دنیزلی را بهترین مربی هفته نامید، چون تیم او مدافع عنوان قهرمانی و یکی از مدعیان این فصل را در تبریز شکست داد.

بازی هفته: تراکتور و پرسپولیس
مهم‌ترین بازی هفته در تبریز برگزار شد. اگرچه دیدار نساجی - پیکان هم یکی از تماشایی‌ترین و بهترین بازی‌های هفته بود؛ اما حساسیت دربی قرمزهای لیگ چیز دیگری بود.

ناکام هفته: گابریل کالدرون
پرسپولیس همراه با برانکو نه در تبریز و نه در تهران به تراکتور نباخت؛ اما کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس نتوانست این رکورد خوب را حفظ کند. تیم او تا رسیدن به ثبات و اقتدار تیم برانکو فاصله‌ای فراوان دارد.

زیباترین هفته: نساجی - پیکان
زمانی که مهدی سیدعلی، داور بازی در سوت خود دمید، تابلوی ورزشگاه، برتری 4 بر 3 نساجی را نشان داد. تماشاگرانی که به ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر رفته بودند، جمعه یکی از زیباترین بازی‌های لیگ را از نزدیک تماشا کردند. اگرچه برتری 4 بر یک تیم آنها به 4 بر 3 تغییر کرد و نفس آنها را به شماره انداخت؛ اما همه متفق‌القول بر این باور بودند که بازی زیبایی را از نزدیک دیدند.
شاگردان رضا مهاجری و همین‌طور شاگردان حسین فرکی در این بازی تمام تلاش خود را کردند تا یک فوتبال ناب به نمایش بگذارند. باید به هر دو مربی به‌خصوص رضا مهاجری تبریک گفت.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها