جناب سعید حدادیان را که می‌شناسید؟ بله، همان مداح معروف را می‌گوییم که خیلی‌ها هم او را می‌شناسند.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۱۴

حالا احتمالا برایتان جالب باشد که سعید حدادیان راجع به فاضل نظری،شاعر جوانی که این روزها مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را هم بر عهده دارد حرف‌های جالبی زده. آن طور که حدادیان به فارس گفته: «معتقدم فاضل نظری شاعری است که دهه‌ها بلکه قرن‌ها را درمی‌نوردد و به عنوان یک محصول آبرومند دوران ما به نسل‌های بعد معرفی خواهد شد.» حدادیان در ادامه پا را فراتر گذاشته و فاضل نظری را شاهکار غزل معاصر معرفی می‌کند: «فاضل، شاهکار غزل معاصر است. البته منصفین تایید می‌کنند و معمولاً خیلی‌ها هم متاسفانه نمی‌توانند واقعیتی را که استادانی مثل خرمشاهی و بزرگانی مانند ساعد باقری درک کرده‌اند، دربیابند.»
حدادیان که البته به جز مداحی، شاعر هم هست در ادامه درباره ارتباط خودش با غزل‌های فاضل نظری می‌گوید: «قطعاً زنجیره نورانی شعر است که ما را به هم متصل می‌کند.» روایت حدادیان از اهمیت آثار فاضل نظری در روزگار معاصر هم شنیدنی است: «فاضل در روزگاری که همه فکر می‌کنند شعر ته کشیده است و دیگر غزل خیلی رونق ندارد؛ چون رسانه‌هایی مثل سینما و تلویزیون و... آمدند و جای آن را پر کرده‌اند، نظر و حرف دیگری دارد. او دل و جان و منزل امثال حقیر را برای آن فرزند جوانم، پر از شعر فاضلانه کرده است. فاضل با همین قافیه‌هایی که خیلی‌ها از آن فرار می‌کنند و فکر می‌کنند رمق آنها کشیده شده است، با همین وزن‌هایی که بعضی آنها را به جای بال، وَبال می‌دانند، شاهکار کرده است و می‌کند. ببینید با قافیه الف در آخر قرن چهاردهم چه کرده است! ای آن‌که بی‌دلیل رها می‌کنی مرا/ آن‌قدر عاشقم که نمی‌پرسمت چرا.»
حالا سوای این حرف‌هایی که حدادیان درباره فاضل نظری زده و این‌که چقدر از این دیدگاه‌ها به واقعیت نزدیک است یا نه، جالب است بدانید که آثار فاضل نظری نه فقط در ایران که در بعضی جوامع فارسی‌زبان مثل افغانستان هم علاقه‌مندان زیادی دارد و در همین گزارشی که همکارمان زینب مرتضایی‌فرد از رواج محصولات فرهنگی ایران در افغانستان منتشر کرد، اشاراتی به این موضوع شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها