رئیس بانک مرکزی گفت: تقریباً ثابت شده است نکاتی که درباره سرمایه‌گذاری در این بازار گفتم از سر دلسوزی بود تا سرمایه مردم به ضرر بدل نشود.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۲۱

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این‌که وضعیت ذخایر و درآمدهای ارزی دولت چگونه است، اظهار کرد: شرایط خوبی داریم. اگر خوب نبود که وضع بازار ارز آن‌طور که امروز مشاهده می‌شود، نمی‌شد. ثبات وجود دارد و وضع ارزی‌مان خوب است. همان‌طور که قبلا هم گفتم با احتیاط خیلی زیادی ذخایر ارزی‌مان را استفاده می‌کنیم و خوشبختانه واردات کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات را از طریق سامانه نیما تأمین می‌کنیم. وی افزود: ذخایر اسکناسمان هم خیلی خوب است به‌طوری که وضع امروز در شش سال گذشته بی‌سابقه بوده است و ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم. امیدوارم این وضعیت روزبه‌روز بهتر شود تا بتوانیم کارهای اساسی را برای رشد و توسعه کشور انجام دهیم.
همتی درباره سرمایه‌گذاری در بازار سکه و ارز نیز تصریح کرد: بازار ارز و سکه نوسان و ریسک دارد و تقریبا ثابت شده است نکاتی که درباره سرمایه‌گذاری در این بازار گفتم از سر دلسوزی بود تا سرمایه مردم به ضرر بدل نشود. مردم اگر در بازار سرمایه یا در بانک سرمایه‌گذاری کنند ضررش خیلی کمتر خواهد بود البته ما تراز تجاری‌مان را هم بالا می‌بریم. ضمن این‌که تورممان در مردادماه زیر یک درصد بوده است.
وی در پاسخ به این‌که چرا قیمت برخی کالاهای مصرفی پس از کاهش نرخ ارز، پایین نیامده است، توضیح داد: بازار کالا و محصولات دیگر مقداری چسبندگی دارند و از زمانی که قیمت ارز بالا رفت، قیمت این کالاها هم افزایش یافت، اما تجربه ثابت کرده این قیمت‌ها برای حرکت به سوی کاهش، مقداری چسبندگی دارند و امیدوارم با تداوم ثبات ارز آن قیمت‌ها هم کاهش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها