رئیس‌جمهور دیروز در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی گفت: مسؤولین و مدیران باید با ابتکار جدید مشکلاتی را که برای ما پیش آمده تبدیل به فرصت کنند و این کار امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۱۵

حسن روحانی ادامه داد: نامه‌ای را از وزیر نیرو دریافت کردم که طرحی را برای برگزاری کنفرانس‌ها و جلسات و ارتباطات وزارتخانه‌‌اش از طریق ویدئو کنفرانس طراحی کرده بود و صرفه‌جویی‌هایی که در یک‌سال اخیر به وجود آورده را در این نامه نوشته بود که من آن را ابلاغ کردم که همه وزارتخانه و دستگاه ها از این شیوه استفاده کنند.
وی گفت: مهم است که ما در شرایط فعلی هزینه‌ها را پایین بیاوریم، به خدمت خود نسبت به مردم سرعت ببخشیم. حالا که مردم ما از نظر زندگی و معیشت در فشار هستند حداقل وقتی به یک اداره‌ ای مراجعه می‌کنند با روی گشاده مواجه شوند و این نمی شود مگر اینکه همه ما باور کنیم که خادم مردم هستیم.
رئیس جمهور افزود: تا این باور در ما به‌وجود نیاید و تا خودمان را رئیس می‌دانیم نمی‌توانیم با مردم با چهره گشاده و متواضعانه برخورد کنیم. ما رئیس نیستیم ما خادم مردم هستیم. مردم ما را انتخاب کرده اند و رای داده اند برای این‌که به آنها خدمت کنیم هرچه خدمت ما بالاتر برود مشروعیت ما بالاتر می‌رود و خدای ناکرده هر چه خدمت ما پایین بیاید مشروعیت ما پایین می آید.
روحانی بیان کرد: مردم به ما رای نداده اند که ما چند سال رئیس باشیم و بعد هم با آنها خداحافظی کنیم مردم به ما رای داده اند که خدمات بهتری را به آنها ارائه کنیم. مردم انتظار دارند در هر انتخاباتی که شرکت می‌کنند شاهد شرایط بهتر و خدمت آسان‌تر برای آنها باشند وگرنه مردم برای چه با این همه سختی ها پای صندوق رای بیایند و حالا هر انتخاباتی که هست، مجلس باشد شوراها و یا خبرگان باشد برای این است که افراد سالم‌تر، قوی‌تر و بهتر با هنر بیشتر و با امید بیشتر بیایند.
روحانی: وظیفه دولت شعار دادن نیست
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه هیات دولت با بیان این‌که باید با دنیا حرف بزنیم و تعامل داشته باشیم، گفت: بدیهی است که بایستی توجه اصلی به ظرفیت‌های داخلی باشد. چرا که همه اقتدار ما از داخل کشور نشأت می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، روحانی با بیان این‌که در ایامی که مشکلات مردم نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده امیدوارم با تلاش و خدمات بیشتر بتوانیم تا حد ممکن کاستی‌ها را جبران کنیم، اظهار کرد: امروز دولت در همه زمینه‌ها با حضور فعال در صحنه به دنبال کاهش مشکلات مردم است.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: این‌که وزیر امورخارجه کشورمان به نقاط مختلف جهان و کشورهای مختلف سفر کرده و در حال رایزنی و گفت‌وگوست و در طول یک هفته دو بار به فرانسه سفر می‌کند به معنای تلاش و فعالیت فوق‌العاده خادمان مردم برای تأمین منافع مردم است.
روحانی تصریح کرد: باید در عرصه سیاست خارجی از ظرفیت کشورهای دوست و همسو استفاده کرده و مشکلات را کاهش دهیم.
رئیس جمهور گفت: متأسفانه بعضا افکار نامتعادلی مطرح می‌شود که باید از خارج یا از داخل کشور چشم‌پوشی کنیم در حالی که معتقدیم باید از همه توان خود در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.
روحانی با تأکید بر این‌که قدرت اصلی کشورمان در توجه به ظرفیت‌های داخلی است، یادآور شد: البته این به آن معنا نیست که چشم خود را روی ظرفیت‌های خارجی ببندیم و با کشورهای دیگر تعامل و مراوده نداشته باشیم چرا که حوزه‌های مختلف در جهان امروز از جمله عرصه‌های اقتصادی، علم و فناوری و هنر موضوعاتی نیستند که فقط در حصر دیواره سیاسی یک کشور باشند.
روحانی با بیان این‌که وظیفه دولت سر دادن شعار نیست، گفت: وظیفه اصلی دولت کار و تلاش و خدمت به مردم است و باید این اقدامات را به مردم گزارش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها