کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز (شنبه) بیشترین بارش در استان‌های گیلان و مازندران خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۶۰
بیشترین میزان بارش امروز در گیلان و مازندران خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، امین حسین نقشینه افزود: امروز شاهد تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی کشور خواهیم بود که احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان‌های گیلان و مازندران وجود دارد، همچنین شاهد کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای در این نواحی خواهیم بود. دریای خزر نیز مواج و متلاطم است بنابراین مسافران مراقب باشند.

وی اظهار داشت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل انتظار رگبار باران داریم. برای برخی نقاط استان‌های قزوین، کردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شامل استان‌های تهران و سمنان به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است. فردا و پس فردا از شدت بارش‌ها در سواحل خزر کاسته می‌شود اما سه شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی دوباره کاهش دما و افزایش بارش را در این مناطق خواهیم داشت.

نقشینه ادامه داد: در ساعات بعدازظهر دو روز آینده در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز، رگبارهای پراکنده باران پیش بینی شده است.

وی گفت: روز سه شنبه به ویژه بعدازظهرها در استان‌های خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد رگبار پراکنده باران خواهیم بود. همچنین چهارشنبه بارش‌های پراکنده در سواحل خزر ادامه دارد.

وزش باد شدید در نوار شرقی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل، شرق خراسان جنوبی و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می‌دهد که باعث بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین برای استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان برای امروز و فردا در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال بروز گرد و خاک پیش بینی شده است.

افزایش ابر در ارتفاعات تهران

نقشینه افزود: امروز شاهد افزایش ابر در ارتفاعات تهران خواهیم بود که به احتمال زیاد در بعدازظهر رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست، کمینه دمای امروز مهرآباد ۲۳ و شمیرانات ۲۰ بود و بیشینه دمای امروز مهرآباد ۳۳ و شمیرانات ۳۲ درجه بالای صفر خواهد شد، همدان و شهرکرد با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و اهواز ۴۸ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها