وزارت خارجه امارات در واکنش به بیانیه وزارت خارجه یمن در خصوص حملات هوایی امارات در این کشور، این حملات را دفاع از خود و پاسخ به تهدیدات علیه نیروهای ائتلاف عربی علیه یمن خواند.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۰۳
امارات حملات در یمن را دفاع از خود خواند!

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزارت خارجه امارات بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد حملات امارات در یمن دفاع از خود و در پاسخ به تهدیدات علیه نیروهای ائتلاف عربی است به ویژه اینکه روند حملات «گروه‌های تروریستی» علیه این ائتلاف و غیرنظامیان بیشتر شده است.

در این بیانیه آمده است که «حملات هوایی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ آگوست ۲۰۱۹ علیه این گروه‌ها صورت گرفت و این حملات بر اساس اطلاعات میدانی موثقی که نشان می‌داد شبه‌نظامیان نیروهای ائتلاف را هدف قرار می‌دهند، انجام شد چرا که لازم بود پاسخ مستقیم برای مقابله با هر گونه تهدید نظامی داده شود».

بنابر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، وزارت خارجه امارات آورده است که «عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی، نیروهای ائتلاف عربی را در فرودگاه عدن هدف قرار داده و در نتیجه آن دو نفر از این نیروها زخمی شدند و لذا از حق دفاع از خود برای حمایت از نیروها و تضمین امنیت استفاده کرده و این گروه‌های مسلح را هدف قرار دادیم.»

در این بیانیه با تأکید بر اینکه حق دفاع از خود برای امارات محفوظ است، آمده است که «دستگاه‌های اطلاعاتی در چند هفته گذشته باندهای تروریستی فعال در مناطق یمن را رصد کرده‌اند، امری که تهدیدی برای تلاش‌های ائتلاف عربی جهت نابودی خطر تروریسم در یمن است و همین امر تلاش برای مقابله با شبه‌نظامیان حوثی را که بیشترین بهره را از ناامنی و گروه‌های تروریستی می‌برند، می‌طلبد.»

جنگنده‌های امارات عربی متحده پنجشنبه برای جلوگیری از پیشروی نیروهای دولت هادی در زنجبار و عدن مواضع آن‌ها را به شدت بمباران کردند.

شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، طی دو هفته گذشته توانسته است نیروهای دولت هادی را از شهر عدن (پایتخت موقت این دولت)، زنجبار (مرکز استان أبین) و برخی مناطق استان «شبوه» خارج کند.

درگیری‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد و دولت هادی در برخی مناطق موفق شده است نیروهای مورد حمایت امارات را عقب‌ براند.

وزارت خارجه امارات همچنین ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع و تنش در جنوب یمن از جامعه جهانی خواست تا برای جلوگیری از سوء استفاده گروه‌های تروریستی از وضعیت کنونی، اقدام کند.

امارات مدعی شد که در سال‌های گذشته موفق شده با گروه‌های تروریستی در یمن از جمله القاعده در شبه جزیره عربستان که یکی از خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی است، مقابله کند.

«معمر الأریانی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن، امارات را به تلاش برای تجزیه یمن متهم کرد و گفت که حملات روز پنجشنبه(دیروز) اماراتی‌ها به نیروهای آن دولت ده‌ها کشته و زخمی داشته است.

او گفت که در جریان حمله هوایی پنجشنبه (هفتم شهریور) به نیروهای دولت هادی در «عدن» و «أبین»، ۴۰ تن کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این مقام دولت منصور هادی +گفت که این حملات هوایی امارات «خیانتکارانه» بوده و نشان می‌دهد که ابوظبی نمی‌خواهد دولت مذکور دوباره مؤسسات و نهادهای متعلق به خود در مناطق یاد شده را به دست بگیرد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت هادی گفت که حملات هوایی امارات تجاوز به «دولت مستقل» بوده و با اهداف ائتلاف عربستان سعودی که امارات نیز عضو آن است، در تناقض می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها