نماینده ائتلاف «الفتح» با اشاره به درخواست 160 نماینده عراقی برای اخراج نظامیان تروریست آمریکایی، تأکید کرد که شرایط برای تصویب این قانون فراهم است.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۱۰
موافقت 160 نماینده عراقی با اخراج نظامیان آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «احمد الکنانی» نماینده ائتلاف «الفتح» اظهاراتی درباره قانون اخراج نظامیان تروریست آمریکایی مطرح کرد.

الکنانی تأکید کرد که آمریکا به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق اجازه نمی‌دهد قانون اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور را مطرح کند.

شبکه خبری «الاتجاه» به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد که برای تصویب این قانون، نصاب قانونی نیز محقق شده است.

وی تصریح کرد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به پرسشی که کمیسیون مشترک بین ائتلاف‌های «سائرون» و «الفتح» درباره حضور نیروهای آمریکایی مطرح کردند، پاسخ نداد.

الکنانی خاطر نشان کرد که 165 نماینده، قانون اخراج نظامیان تروریست آمریکایی را امضا کرده‌اند که در میان آنان، نام نمایندگان اهل تسنن نیز به چشم می‌خورد.

این نماینده عراقی موضعگیری اخیر دولت عراق نسبت به حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به الحشد الشعبی را «زشت» قلمداد و تأکید کرد که این موضع، با حجم این حادثه تناسب ندارد.

وی در پایان اظهار داشت که تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی مستلزم آن است که پارلمان عراق نیز موضع واحدی در قبال آن اتخاذ کند.

«همام التمیمی» نماینده ائتلاف الفتح 18 مرداد ماه گذشته تأکید کرد که عراق نیازمند تصویب قانونی برای اخراج نظامیان از این کشور نیست و در این زمینه، بغداد توافقی با واشنگتن دارد که تأکید دارد عراق هیچ نیازی به نیروی جنگی (خارجی) ندارد.

وی تصریح کرد که نخست وزیر عراق می‌تواند اگر این کشور نیازی به مستشار نظامی داشته باشد، این درخواست را مطرح کند و مسئولیت اخراج نیروهای خارجی از عراق بر عهدهعبدالمهدی است و برای انجام آن، به هیچ قانونی نیاز نیست.

تروریست های آمریکایی رسما پس از وقایع 10 ژوئیه تابستان 2014، به ویژه تسلط داعش بر مساحتهای گسترده‌ای از شمال و غرب عراق، در لوای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، به عراق بازگشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها