مجری طرح سریال «احضار» در گفتگو با جام جم مطرح کرد:

لزوم تعامل رسانه ملی و شبکه خانگی برای ارتقای ژانری محصولات نمایشی

شبکه خانگی در سالهای اخیر به مجالی تبدیل شده برای فعالیت بسیاری از همکاران سالیان قبل رسانه ملی. از کارگردان گرفته تا بازیگر و تهیه کننده کم نیستند آنهایی که رشد و شکوفایی خود را در رسانه ملی تجربه کردند و حالا بر بستر شبکه نمایش خانگی به ادامه فعالیت می پردازند.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۱۱
لزوم تعامل رسانه ملی و شبکه خانگی برای ارتقای ژانری محصولات نمایشی

شهاب کاظمی مجری طرح سریال «احضار» که اخیرا عرضه آن در شبکه خانگی به انتها رسید با رد نگاهی که شبکه خانگی را رقیب تلویزیون میداند گفت: حالا که شبکه خانگی در ایران پا گرفته باید به عنوان مکملی بر تلویزیون بدان نگریسته شود. همان طور که سینما هیچ گاه رقیب تلویزیون نبود و بسیاری از محصولات سینمایی ماندگار با حمایت تلویزیون تولید شدند حالا مدیران تلویزیون به شبکه خانگی هم به عنوان یک رسانه مکمل و نه رقیب نگاه کنند.

کاظمی ادامه داد: اینکه تولیدکنندگان شبکه خانگی میکوشند به سراغ سوژه هایی بروند که امکان نمایش در تلویزیون را ندارد نه رقابت که بیشتر تکمیل فعالیتهای تلویزیون است به خصوص در سالهای اخیر که تلویزیون به لحاظ مالی به شدت کمبود دارد و پروژه های فاخری همچون «سلمان» و «پوریای ولی» به خاطر همین کمبودهای مالی به نتیجه نرسیده‌اند اینکه شبکه خانگی رشد کند و پر و بال بگیرد قطعا به نفع تلویزیون است.

مجری طرح «احضار» درباره این سوال که آیا ممکن است روزی تلویزیون با مشارکت شبکه خانگی به تولید سریال بپردازد بیان داشت: همین حالا در همه نقاط دنیا سریال های حساس و پرهزینه را با حمایت کمپانیهای مختلف میسازند تا هم ریسک سرمایه گذاری کمتر شود و هم کیفیت بالاتر رود. تلویزیون هم اگر بخواهد میتواند پروژه های حساسش را از طریق شراکت با موسسات امتحان پس داده شبکه خانگی پیش ببرد.

شهاب کاظمی با بیان اینکه شخصا از تعامل با رسانه ملی استقبال میکند اظهار داشت: برخلاف ژستهای شبه روشنفکرانه ای که مدعی پایان عصر تلویزیون هستند من فکر میکنم باید دست به دست هم دهیم برای ارتقای تلویزیون. درست است که سریالی مانند «احضار» را کاملا در شبکه خانگی تولید کردیم ولی از تعامل بر سر پخش تلویزیونی این سریال استقبال میکنیم. به هر حال وقتی سریالهای خارجی امکان عرضه در رسانه ملی را دارند چرا بر سر عرضه یک سریال کاملا ایرانی باید گارد وجود داشته باشد.

این تهیه کننده خاطرنشان ساخت: تلویزیون در دهه های مختلف چهره هایی را معرفی کرده که برخی از آنها شهرت جهانی یافته اند. از اصغر فرهادی بگیرید تا شهاب حسینی همه با تلویزیون آغاز کردند و تلویزیون بود که به آنها مجال رشد داد تا بتوانند تجربه کنند. در این شرایط رسانه های موازی مانند سینما و شبکه خانگی باید مکمل تلویزیون باشند و کنار هم یک مجموعه جذاب سرگرم کننده برای مخاطبان ایرانی ایجاد کنند.

شهاب کاظمی تأکید کرد: با کنار هم قرار گرفتن سینما-تلویزیون-شبکه خانگی می توان مجموعه ای منسجم شکل داد و برای جلب مخاطب جهانی برنامه ریزی کرد. تا ابد که نباید محدود شویم به بازار داخل. برای صادرات فرهنگی هم که شده باید بیش از اینها بر انسجام رسانه های همسو کار کنیم.

این تهیه کننده پیرامون نقش اتحاد رسانه ای در رشد ژانرهای مهجور گفت: این اتحاد کمک میکند که گستره ژانری محصولات نمایشی بالا رود. اینکه «احضار» به عنوان یک سریال ترسناک در شبکه خانگی تولید شد منتج از تلاشهایی بود که در گذشته و برای تولید سریالهای ماورایی در رسانه ملی صورت گرفت. همان طور که پروژه های تاریخی شبکه خانگی منتج از کوششهای فراوان رسانه ملی در رشد ژانر تاریخی بوده اند. «احضار» را تولید کردیم تا همگان بفهمند ایرانیان هم میتوانند سریال ترسناک تولید کنند همان طور که توانستند سریالهای تاریخی درجه اول مانند «مختارنامه» و «هزاردستان» و... را تولید کنند. اینکه مدام بگوییم «نمی توانیم و نمی شود» کاری از پیش نمیبرد. ایمان بیاوریم به اینکه میتوانیم و میشود. هم سینما و هم تلویزیون و هم شبکه خانگی کنار هم باشند تا رشد ژانری محصولاتمان ارتقا یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها