تیم ملی والیبال بانوان ایران در رقابت‎های قهرمانی آسیا به مقام هفتم رسید. این رتبه با انتقاداتی از سوی برخی کارشناسان همراه شده است و حتی برخی آنچنان پا را فراتر گذاشته‎اند که عنوان می‎کنند این تیم با بضاعتی که دارد به آسیا نرود بهتر است.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۱۸
درباره مقام هفتمی والیبال زنان ایران در آسیا ؛ همینی که هست!

جام جم آنلاین - والیبال بانوان ایران رکورددار کسب مقام هشتمی در رقابت‎های قهرمانی آسیاست؛ این تیم در سال‎های 2010 و 2012 مقام هشتمی ا را به دست آورد.

در سال 2014 هفتم شد و در سال‏های 2016 و 2018 نیز به ترتیب عناوین ششم و هشتم را به دست آورد.

بانوان ملی پوش ایرانی اینبار با امید و انگیزه بیشتری راه رقابت‎های قهرمانی آسیا را در پیش گرفتند، رقابت‎هایی که اینبار کره جنوبی میزبانش بود.

برگزاری اردوهای تدارکاتی و برون مرزی برای این تیم ، برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‎های خارجی و البته قهرمانی در تورنمنت کرواسی باعث شد تا رسانه‎هایی که اخبار والیبال بانوان را پوشش می‎دهند در کنار کارشناسان و مربیان دیگر نسبت به نتیجه‎گیری بهتر تیم ملی در دور جدید قهرمانی آسیا امیدواری زیادی داشته باشند. اما تیم ملی والیبال بانوان ایران مثل همیشه رتبه خوبی به دست نیاورد و هفتم شد.

مثل همیشه هم توجیه این بود که والیبال بانوان ایران فعلا توان رقابت با تیم‎های شرق آسیا را ندارد. مثل همیشه هم از این گفته شد که دختران والیبالیست تجربه بالایی به دست آوردند که این تجربه قطعا در آینده به پیشرفت آنها کمک می‎کند. بگذریم که از اینکه تجارب دوره‎های قبلی تا الان کمکی به نتیجه‎گیری تیم ایران مقابل تیمهای شرق آسیا نکرده است اما نکته بسیار مهم این است که چرا علاقه مندان و کارشناسان والیبال بانوان تا این اندازه سطح توقع خود را بالا برده اند؟ واقعا این جماعت انتظار داشتند که تیم ایران در حضور تیم های قدرتمندی مثل ژاپن و کره جنوبی و البته چین و یا تایلند به نیمه نهایی برسد؟ واقعا کسی نمی داند این کشورها از لحاظ سرمایه گذاری بر روی بخش والیبال بانوان حداقل 40 سال از والیبال بانوان ایران جلو هستند؟ کسی نمی داند سرمایه‎گذاری بر روی رده های مختلف سنی والیبال بانوان در برخی از کشورهای شرق و مرکز آسیا در طول سال میلیون دلاری است؟ واقعیت این است که پیشبرد اهداف ورزشی ایران همواره با موجی از احساسات همراه است. خوب می دانیم که تیم ملی زنان ایران در سالهای اخیر به اندازه کافی هفتم و هشتم شده اما باید این را هم درک کنیم با این سطح امکانات و توجه، ملی پوشان ایران هرگز نمی توانند فعلا جایی در میان چهار تیم برتر رقابت ها داشته باشند.

اکنون فقط باید به سطح بالای فنی برخی از بازیکنان بالید و از اینکه ستاره هایی مثل مائده برهانی، مهسا کدخدا و یا مهسا صابری مورد تمجید رسانه های شرق و جنوب شرق آسیا قرار می گیرند لب به تحسین بگشاییم.

دختران والیبالیست ایرانی بسیار پرتلاش و شایسته هستند اما به پای ستاره های 190 سانتی متری آن سوی قاره زرد که کوهی از امکانات و حمایت را پشت سر خود می بینند، نمی رسند.

رتبه هفتمی در آسیا خوشایند نیست اما جای گله گذاری هم نیست. با توجه به شرایط کنونی و نوع نگرش به والیبال بانوان باید گفت «فعلا» همینی که هست!

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها