فراخوان جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در شش بخش مسابقه صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های محیطی، نمایشنامه‌خوانی، بخش مهمان و بخش بین‌الملل به دبیری خیام وقارکاشانی منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۶۳

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقای سطح هنرهای نمایشی، معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر و همچنین حمایت از گروه‌های هنری جشنواره سراسری تئاتر مهر را از 21 تا 28 آذرماه 1398 در کاشان برگزار می‌کند.
خیام وقارکاشانی گفت: موضوع محتوای نمایش‌های شرکت‌کننده آزاد است اما اولویت با متن‌هایی است که با موضوعات اجتماعی، شهروندی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نگاشته شده باشند. براساس فراخوان منتشرشده، کلیه هنرمندان تئاتر کشور و سایر کشورهای دیگر و همچنین گروه‌های نمایشی می‌توانند با ثبت‌نام در سایت جشنواره به نشانی Mehrfestival.ir درخواست خود را ثبت نموده و با دریافت کد رهگیری از وضعیت پذیرش آثار در این دوره از جشنواره اطلاع پیدا کنند.
پذیرش آثار در کلیه بخش‌های جشنواره (به‌جز بخش محیطی) فقط از طریق فیلم اجرا انجام می‌شود و هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد سراسری فرهنگی هنری، متن و یا آثار بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و بخش نمایشنامه‌خوانی را تا20 مهر‌ماه و طرح‌های بخش محیطی را تا 10 مهرماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و اعلام نتایج همه بخش‌ها تا 30 آبان‌ماه امسال است.
متقاضیان شرکت در بخش نمایش‌های محیطی جشنواره می‌توانند آثار خود را براساس معماری و جغرافیای سه مکان (تپه‌های باستانی سیلک، تیمچه امین‌الدوله و آب‌انبار) پس از رویت عکس‌ها، فیلم‌ها و مختصات کامل محیط‌های مدنظر، طراحی نموده و طرح اجرایی پیشنهادی خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
بخش مهمان و ویژه آثار این بخش به انتخاب دبیر در جشنواره حضور خواهند داشت و در بخش آشنایی با تئاتر ملل سه اثر به پیشنهاد دبیر جشنواره و انتخاب ستاد اجرایی جشنواره از کشورهای مختلف دعوت خواهند شد.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از 21 تا 28 آذرماه سال جاری به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با دبیری خیام وقار کاشانی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها