صحبت‌های کارگردان «در کنار هم2» درباره چگونگی تولید این سریال

با مواد مخدر شوخی نداریم!

داریوش جهانگیری، کارگردان «در‌کنار‌ هم2» که مراحل تصویربرداری خود را می‌گذراند، درباره شیوه کارگردانی‌اش در این سریال تلویزیونی عنوان کرد: در این سریال سعی کردم هم به مدیوم تلویزیون پایبند باشم و هم از فرم خطی و یکدست فاصله بگیرم.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۸۲

به گزارش جام‌جم، داریوش جهانگیری، کارگردان سریال در کنار هم2 درباره برعهده گرفتن کارگردانی این اثر در فصل دوم بیان کرد: کارگردانی فصل اول این سریال را من برعهده نداشتم اما بازیگران و فضای کار تقریبا مثل قبل است. با وجود این کارگردانی و سبک آن قطعا می‌تواند تغییر کند.
وی افزود: سعی کردم نوع کارگردانی‌ام به جنس این کار نزدیک باشد. در واقع هم به مدیوم تلویزیون پایبند باشم و هم از فرم خطی و یکدست فاصله بگیرم.
جهانگیری درباره پربازیگر بودن سریال و دشواری قاب‌بندی‌ها عنوان کرد: در این سریال با دو دوربین تصویربرداری می‌کنیم و بعضی از سکانس‌ها که حسی است، نیز با سه دوربین ضبط می‌شود. تنظیم همزمان قاب‌ها با سه دوربین کار سختی است و ورود یک بازیگر از دوربین اول به دوم و تداوم میزانسن، حفظ کردن کار را سخت می‌کند اما خوشبختانه تاکنون پروژه با همراهی تیم خوبمان به‌درستی و خوبی پیش رفته است. تنوع نما، بازیگر و میزانسن در این سریال حفظ شده است. به دلیل تعدد بازیگر به اصطلاح کار را از سر باز نکرده‌ایم و سعی کرده‌ایم بهترین خروجی و بیشترین حساسیت را برای گرفتن بهترین سکانس‌ها به خرج دهیم.
وی درباره میزان تاثیرگذاری سفارش بر کیفیت آثار تلویزیونی بیان کرد: سفارش بر این امر بی‌تاثیر نیست اما اگر به شیوه‌ای دقیق و ظریف در اثر گنجانده شود، می‌تواند تاثیر دوچندانی درباره موضوع مورد تاکید خود داشته باشد. در این سریال یکی از خط‌ قرمزها شوخی نکردن با مواد مخدر بوده است. به این ترتیب که نباید مصرف مواد مخدر یا اعتیاد یک کاراکتر نمایش داده می‌شد و پیام سریال پیشگیری از اعتیاد است که به شیوه‌ای هشداردهنده مطرح می‌شود. البته ممکن است کاراکترها تا مرز مصرف مواد مخدر پیش بروند اما هرگز به آن دچار نخواهند شد.
وی در پاسخ به این که نمایش یک خانواده پرجمعیت با حضور پدربزرگ و مادربزرگ در این سریال چقدر به توجه با رواج تک‌فرزندی و خانواده‌های کم‌جمعیت امروزی باورپذیر است، بیان کرد: خانواده این سریال علی‌رغم این که گسترده است با تعاریف خانواده‌های قدیمی فاصله دارد.
این کارگردان ادامه داد: مادر بزرگ داستان تبلت به دست می‌گیرد. پدربزرگ اهل خواندن کتاب و روزنامه است. گرچه سن‌شان بیشتر از بقیه اعضاست اما با فناوری رابطه خوبی دارند. در فضای مجازی فعالند و در نوع پوشش و رفتارشان متناسب با شرایط به‌روز شده‌اند اما همچنان خصوصیات خانواده‌های قدیمی از نظر حمایتگری و مهربانی را دارند. این فضا یک نوع تلنگر به جوانان امروز است که قدر خانواده‌ها و بزرگ‌ترهایشان را بدانند. والدینی که به سن‌شان هر روز اضافه می‌شود و از ما انتظاراتی دارند و ما هم وظایفی در قبالشان داریم.
در کنار هم2 با محوریت موضوعاتی همچون شیوه‌های فرزندپروری، بررسی خانواده‌های مستبد و سهل‌انگار، تشریح ویژگی‌های خانواده مستعد اعتیاد و...
در 40 قسمت ٢٥ دقیقه‌ای روایت می‌شود و فصل دوم آن، داستان خانواده رستم سالاری و دو فرزندش را دربرمی‌گیرد که بنا به دلایلی در یک خانه ساکن می‌شوند و ماجراهایی میان آنها شکل می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها