نگاه جام‌جم به برخی واکنش‌ها به فینال عصر جدید

عصر روشن تلویزیون

عصر جدید یکی از برنامه‌هایی بود که در همین چند ماه پخش آن از رسانه ملی با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و فینال آن هم از این واکنش‌ها بی‌نصیب نبود. اما نکته جالب در مورد فینال این بود که مقامات سیاسی کشور به پخش این برنامه واکنش‌های مثبت نشان دادند و رسانه ملی را برای ساخت این برنامه تحسین کردند. به بعضی از این واکنش‌ها و آمار و ارقام جالبی که درباره این برنامه منتشر شده نگاهی انداخته‌ایم.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۳۶

دکتر سعید رضا عاملی
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌ سازمان صدا و سیما نوشت:
موفقیت رسانه ملی در تولید و پخش مسابقه عصر جدید را به جنابعالی و همه همکاران محترم صمیمانه تبریک می‌گویم.
در عصر فراگیری رسانه‌ها به‌ویژه رسانه تلویزیون و هنگامه جنگ نرم دشمنان علیه ملت بزرگ و سرافراز ایران که یکی از راهکارهای این تهاجم، اعتمادزدایی و از بین بردن مرجعیت رسانه ملی در افکار عمومی مردم کشورمان است، همکاران توانمند و هوشمند شما توانستند با تولید و پخش مسابقه عصر جدید؛ توجه درصد بالایی از مردم را به خود جلب کنند و این موفقیت، بدون تردید موفقیتی بزرگ برای جامعه رسانه‌ای کشور محسوب می‌شود. توجه به محتوا و مفاهیم عالی انسانی مانند از‌خودگذشتگی، دیگرخواهی، کارجمعی، خودباوری و توانایی فردی و جمعی و برجسته‌سازی نادیده‌های اجتماعی و گنجانیدن این محتوا در قالبی جذاب، مهیج، به روز و متکی بر استعدادهای جوان این کشور بزرگ و سربلند، از اصلی‌ترین خصوصیات مسابقه عصر جدید است. در کنار این خصوصیت، نگاه مخاطب محور مبتنی بر سواد رسانه‌ای که از شناخت کامل مقتضیات رسانه تلویزیون از جانب سازندگان این برنامه پربیننده حکایت دارد، نویدبخش ظهور برنامه‌سازانی توانمند در رسانه ملی است که می‌توانند در تقابل با رسانه‌های نظام سلطه، پیام ارزشمند انقلاب اسلامی را در قالب‌هایی فاخر و جذاب به گوش همه مشتاقان برسانند. توجه به استعدادها و توانمندی‌های همه مردم ایران و ایجاد فضای مشارکتی که هرکسی در خود توانمندی و استعدادی می‌دید توانست خود را در معرض داوری و قضاوت بینندگان و داوران این مسابقه بگذارد و «دیده شود» موجب تقویت حس اعتماد به نفس ملی و عدالت رسانه‌ای شد. رسانه ملی در مسابقه عصر‌جدید نشان داد به‌واقع «رسانه ملی» است و همه اقوام ایرانی به عنوان اجزای پیکره ملت عزیز ایران فرصت دارند در قاب این رسانه حضور یافته و خود را عرضه کنند و مقوم همبستگی ملی باشند. توجه به هنرهای اصیل ملی مانند موسیقی سنتی، حضور بانوان توانمند دارای استعداد با رعایت کامل حجاب اسلامی نیز از نکات بارز و قابل توجه مسابقه عصر جدید است. تیم توانمند داوری و مشارکت چند میلیون نفری مردم شریف ایران در رای به برگزیدگان، همه نشان از انتخاب و رای به توانایی، زیبایی، مهربانی، خلاقیت و در یک تابلوی برگزیده، رای به عقلانیت و معنویت الهی بود. به همه مشارکت‌کنندگان و منتخبان در رای نهایی تبریک می‌گویم و از خدای متعال رشد و تعالی و موفقیت‌های بزرگ را برایشان آرزومندم. به حتم مدیریت و اجرای توانمند مجری جوان، خلاق و اندیشمند جناب آقای احسان علیخانی و نوع تعامل ایشان با تیم داوری، مردم و مشارکت‌کنندگان در مسابقه نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد فضای اعتماد، مشارکت، هیجان، نوآوری و رقابتی‌شدن مسابقه عصر جدید به عنوان یک پدیده ملی و بین‌المللی داشت که به سهم خود از تدابیر و زحمات ارزشمند و خستگی‌ناپذیر ایشان هم در برنامه‌های معنوی ماه عسل و هم در مسابقه عصر جدید تشکر می‌کنم و از خدای سبحان موفقیت‌های بیشتر ایشان را آرزومندم.

محمدحسین رنجبران
مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما
خبر دارم برخی مدیران کشوری که ژست ویژه‌شان ندیدن تلویزیون بود، امشب با خانواده‌شان پای تلویزیون، شبکه سه و عصرجدید نشسته‌اند. به احسان علیخانی و گروهش هم این مژده را می‌دهم که ابراز لطف و تشکرهای مخاطبان چند روزی است مداوم به گوش شنوای همکاران من در ۱۶٢ می‌رسد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:
عصر جدید را برنامه خوبی می‌دانم، چراکه به‌خوبی توانست فراغت مردم را پر کند. این برنامه توانست مخاطبان را به‌خوبی شناسایی کند و پای تلویزیون نگه دارد و از انحراف مخاطبان به سمت برنامه‌های تولید شده در رسانه‌های خارجی جلوگیری کند. عصر جدید، موفقیت بزرگی بود که البته می‌تواند بهتر از این باشد.

عبدالرضا عزیزی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
عصر جدید بهانه‌ای‌ است تا نخبگان کشور در عرصه‌های مختلف استعداد و توانمندی‌های خود را کشف و آن را به نمایش بگذارند. عصر جدید به دیده شدن افراد با استعداد و الگو شدن آنها کمک می‌کند و جوانان دیگر می‌کوشند تا بتوانند استعدادهای خود را کشف و از آن در مسیر صحیح استفاده کنند.
عصر جدید فوق‌العاده بود و تلویزیون احتیاج به چنین برنامه‌هایی دارد. برنامه‌های تکراری، بدون روح و رباتیک تاثیری روی مردم ندارند، اما برنامه‌هایی چون عصر جدید که با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند و خلاقیت‌ها را به نمایش می‌گذارند، می‌توانند در جذب مخاطب موثر واقع شوند. عصر جدید موفق، خوب و تاثیرگذار بود.

سیدعباس صالحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
برنامه عصر جدید فرصتی برای دورهمی ملی و خانوادگی است. امنیت و انسجام ملی به این گونه برنامه‌ها نیازمند است.

فاطمه ذوالقدر
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس
«عصر جدید» یک برنامه تلویزیونی موفق و جذاب است که توانسته استعدادهای مختلف را جذب کند و تماشاگرانی را با سلیقه‌های مختلف پای تلویزیون بنشاند.

امینی

به نظرم در کنار همه زیباییها و محاسن برنامه #عصر_جدید اوج برنامه در زمان اعلام نتایج فینال،زمانی بود که در انتها احسان علیخانی ماجرای نذر و توسلش به حضرت زهرا سلام ا... علیها را برای موفقیت برنامه تعریف کرد.

مبینا زنده‌دل

بهترین جمله ی کل برنامه ی #عصر_جدید رو امشب از پدیده ی برنامه شنیدم وقتی به محمد زارع گفتن اگه اول بشی با ۵۰۰ میلیون جایزه چیکار میکنی؟گفت راجع به چیزی که ندارم از الان فکر نمیکنم.

سیدعلی موسوی

در کلاس های #سواد_رسانه‌ای این عبارت را همیشه می گویم، پیام رسانه‌‌ای زمانی که قلب و ذهن ما را درگیر می‌کنند و احساسات ما را هدف می‌ گیرند، قوی‌ترین تاثیر را دارند. دلیل موفقیت فاطمه عبادی را در #عصر_جدید همین اصل میدانم.

سدآقا

کاری به اینکه تو #عصر_جدید کی اول شد و کی آخر ندارم، چیزی که خیلی به چشمم اومد، توانایی #احسان_علیخانی بود! نشان داد که نه تنها میتونه خوب اشک بگیره، خوبم میتونه بخندونه و احسنت بهش.

مریم توانا

فاطمه عبادی نشون داد مردم شناسیش عالیه و با انتخاب موضوع مادر و اهدای عضو در کنار هنرش، هم به نتیجه دلخواهش رسید و هم توانمندی زن ایرانی رو ثابت کرد.
مردم ایران هم با این انتخاب، نشون دادند هنوز هم مهربانی، فداکاری و دوست داشتن دیگران اولویت اول مردم ایرانه .

آمیرزا

هنر...
باید صدای حقیقت باشه
به کمک اصلاح کژی ها بیاد
در خدمت تعالی بشریت گام بگذاره
و با دغدغه خدمت محرومین و مستضعفین...
این هنر متعهد،
بزرگترین استعداد کشف شده در #عصر_جدید بود
تبریک به خانم #عبادی

حسن یونسی

به نظر من برنامه #عصر_جدید موفق ترین برنامه تلویزیونی ایران در چند دهه گذشته بود و همه ویژگیهای یک برنامه خوب را داشت. صدا و سیما با همه ضعفهایش اینبار عالی بود.

شهاب

برنامه #عصر_جدید شبکه 3 ، در فینال 4/24میلیون رای گرفت بفرض هر نفر دو رای هم داده باشد ، حداقل 12 میلیون نفر مشارکت کرده اند. با این حساب رکورد
همه ی برنامه های تاریخ صداوسیما شکسته شد! خداقوت به منتقدان ِ بی انصاف ِ مدیریت این شبکه ، روسیاهی به ذغال ماند!

سیده راضیه حسینی

حضور فاطمه عبادی و اجراهاش، مادرانه‌ترین حضوری بود که تا الان تو تلویزیون دیده بودم؛ که درد مردم و عشق و عاطفه زنانه رو با هنر و ظرافت مخلوط کرد و مخاطب اجراهاش نه چشم و ذهن مخاطبا بلکه قلب‌شون بود. خوشحالم اول شد.

احسان رستگار

این‌جا سرزمین ضدزن‌ها نیست، سرزمین #مردسالاری نیست؛ سرزمینی است که در آن، #بانوی_شایسته دارد، به هنرمندی خانم #فاطمه_عبادی! این‌جا #ایران است، به وسعت خشم تمام #فمنیست های ناکام؛ این‌جا، سرزمین تمام زن‌های شایسته است، بیش از هر کشور دیگری.

آندره بالکونسکی

مردم به یک چهره عدالتخواه که از درد مردم می گفت رای دادند، بانویی که دغدغه داشت، دغدغه کوکان کار، دغدغه خشک شدن خوزستان، دغدغه زندگی.... این رای معنا دار بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها