فقط هتل آسمان نیست که مایه دقِ ارگ کریمخانی شیراز شده است، برخی افراد به‌ظاهر ورزشکار و هیجان دوست هم طی روزهای گذشته و برای چندمین بار در سال‌های اخیر، خط و خراش‌هایی روی صورتش کشیده‌اند؛ همان‌ها که در روزهای گذشته و دور از نگاه متولیان میراث، از دیواره‌های بدون حفاظ ارگ بالا رفتند تا بار دیگر ثابت شود این بنای تاریخی بیش از سخنان و نویدهایی که برای حفاظت آن داده می‌شود به مراقبت واقعی و ملموس نیاز دارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۷۶

ایرنا در گزارشی نوشت، عکس‌هایی که ۲۴ مرداد ۹۸ در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌داد دو نفر از دیواره‌های ارگ کریمخان‌زند شیراز بالا می‌روند و وزن خود را به آجرهای قدیمی این بنای تاریخی تحمیل می‌کنند؛ همان کاری که یک نفر دیگر در مهر ۹۶ کرده بود و از هنرمندی هایش فیلم هم در فضای مجازی پخش شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس دراین‌باره گفته: عکسی که در این باره منتشر شده متعلق به زمانی بعد از پایان یافتن وقت کاری ارگ کریمخانی طی شب‌های اخیر بوده و در محوطه بیرونی این مجموعه رخ داده است و به همین دلیل کارکنانی هم که داخل ارگ بودند متوجه این مساله نشده‌اند.
سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد افزود: از این پس با تشدید نظارت در مجموعه زندیه،کسانی که هرگونه تعرضی به بناهای تاریخی این محل و خصوصا ارگ کریمخانی انجام دهند دستگیر و تحویل مقامات قضایی خواهند شد.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس در ادامه گفت: پرونده قضایی علیه کسانی که عکس آنها در حین بالا رفتن از دیواره ارگ کریمخانی در فضای مجازی منتشر شده تشکیل شده اما هنوز این افراد به‌طور دقیق شناسایی و دستگیر نشده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها