آلبوم موسیقی «جادوی نقره ای» به آهنگسازی و تنظیم بهنام ابطحی با نوازندگی تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۳۹
آلبوم «جادوی نقره‌ای» منتشر شد/ یک گفتگوی بی کلام عاشقانه

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بهنام ابطحی آهنگساز، نوازنده و تنظیم کننده شناخته شده موسیقی کشورمان بعد از ۲ سال تازه ترین اثر موسیقایی خود با نام «جادوی نقره ای» را در حضور تعدادی از هنرمندان و تولیدکنندگان آثار شنیداری منتشر کرد. این در حالی است که صدرالدین حسین خانی مدیر موسسه ایران گام، محمد حسین توتونچیان تهیه کننده، مهدی میرزاباقریان مسئول آوای سوته دلان و بهنوش بختیاری هنرپیشه سینما و تلویزیون، افشین سیاه پوش خواننده و آهنگساز، مریم وطن پور مجری تلویزیون، فرانک یوسفی گوینده و مجری، علی بخشی آهنگساز، توحید و حامد کاظمی خواننده، هادی کمالی مقدم کارگردان از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم رونمایی آلبوم «جادوی نقره ای » با اجرای فرانک یوسفی حضور داشتند.

سیدبهنام ابطحی، آهنگساز سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «لیلی با من است»، فیلم سینمایی «پسر آدم، دختر حوا» و سریال تلویزیونی «این زمینی‌ها» فعالیت داشته است. او در آثاری همچون «شکلاتی»، «ملکوت»، «پایان دوم»، «کلوپ همسران»، «من دیوانه نیستم»، «نفرین»، «پایان نامه»، «زنان ونوسی مردان مریخی»، «اخراجی ها ۳»، «بیداری»، «کلبه»، «پسر آدم دختر حوا»، «انعکاس»، «استشهادی برای خدا»، «مربای شیرین»، «فوتبالیست ها»، «اسکادران عشق»، «لیلی با من است»، «عاشقانه» به عنوان «آهنگساز»، «موسیقی متن»، «نوازنده درامز» حضور داشته است.

«تولد»، «جادوی نقره‌ای»، «لمس عشق»، «اوج عشق»، «نسیم شبانه»، «استوایی»، «رقص آتش»، «آندولوس»، «سماء»، «آندولوس»(ریمیکس)، «غروب آفتاب»، «پیروزی»، «راه عشق»، «برای تو» و «ماه عسل» قطعات آلبوم بی‌کلام «جادوی نقره‌ای» را تشکیل می‌دهند.

علی نعمتی نوازنده ویولن یکی دیگر از اعضای اصلی گروه نوازندگان آلبوم است که در این اثر موسیقایی نقش پررنگی به عنوان نوازنده داشته است. حضور این هنرمند در آلبوم «جادوی نقره ای» اولین آلبوم تک نوازی علی نعمتی محسوب می‌شود که در ژانرهای مختلف و متنوع با همراهی نوازندگان شاخصی همچون بابک ریاحی‌پور نوازنده گیتار بِیس، میثم مروستی نوازنده ویولن، پدرام فریوسفی نوازنده آلتو، هومن نامدارینوازنده ساکسیفون و «آتنا اشتیاقی» نوازنده ویولنسل خلق شده است.

در توضیح آلبوم جادوی نقره ای آمده است: « بافت موسیقی آلبوم «جادوی نقره‌ای» ترکیبی از موسیقی کلاسیک غربی و موسیقی پاپ ایرانی با بُن‌مایه‌هایی از موسیقی کلاسیک ایرانی است که در اغلب قطعات لایت موتیف و خط اصلی ملودی برگرفته از رپرتوار موسیقی ایرانی بوده که با فضایی از سازهای ارکستر بزرگ و ارکستر پاپ احاطه شده است. در مجموع آلبوم «جادوی نقره‌ای» را می‌توان در آن دسته از آثار بی‌کلام جای داد که محوریت ساز ویلن و مهارت نوازنده در اجرای تکنیک‌ها و فرم‌های موسیقایی دانست که توانسته نزدیک‌ترین خواسته و اندیشه آهنگساز و خالق اثر را به درستی درک کرده و به اجرا بگذارد.

نوع سوال و جواب‌های نوازنده ویولن با ارکستر گویی گفتگویی عاشقانه و گذری است بر خاطرات گذشته که این حس را هرشنونده‌ای درک کرده و بر جنبه نوستالژیک اثر صحه می‌گذارد. نوازنده همچنین تمام تکنیک‌های بعضا دشوار قطعات آلبوم را با مهارت تمام و پانچ و ژوست نواخته است و چالش تکنیک‌های سنگین و دشوار او را از ارائه حس و احساس در نوازندگی غافل نساخته است. ضمن اینکه فضاسازی هارمونیک و کنترپوئنتیک اثر از دیگر ویژگی‌های این آلبوم است که حسی از کثرت در عین وحدت را به شنونده القاء می‌کند. قطعات این آثار عموما با روایتی تصویرساز آغاز شده و با واریاسیون‌های پی در پی این تصویرسازی ذهنی به مرور بسط و گسترش داده می‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها