عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری شرکت‌های دولتی، با اعتراض‌های گسترده مردمی در یک‌سال گذشته مواجه شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۵۷۶

در این مدت، اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجویان و طلاب بارها تجمعاتی در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی برگزار کردند.
معمولا در این تجمعات، معترضان با پوشیدن لباس کار حمایت خود را از کارگرانی که به دلیل برخی واگذاری‌ها دچار مشکل شده‌اند اعلام کرده و همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را به خصوصی‌سازی‌های صورت گرفته نشان می‌دادند.
مهم‌ترین مطالبات تجمع‌کنندگان معمولا عبارت بود از:
۱- عزل و محاکمه رئیس سازمان خصوصی‌سازی
۲- شفافیت قراردادهای واگذاری شرکت‌ها
۳- بازپس گیری شرکت‌هایی که به صورت رانتی به افراد نااهل واگذار شده
۴- ورود جدی قوه قضاییه به مقوله واگذاری‌ها و اجرا شدن اشد مجازات برای متخلفان
۵- اصلاح قانون واگذاری شرکت‌ها توسط مجلس
این تجمعات با تقدیر رهبر معظم انقلاب مواجه شد به طوری که ماه مبارک رمضان در دیدار جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب اسلامی ایشان، در واکنش به سخنان یکی از دانشجویان درباره خصوصی‌سازی فرمودند: در خصوصی‌سازی خطاهای بزرگی صورت گرفته که بنده هم مکررا تذکراتی داده‌ام. اشکالاتی در خصوصی‌سازی هست. منتها اصل خصوصی‌سازی نیاز مبرم اقتصاد است؛ این از جمله اشکالات ساختار بود که اصلاح شده است. البته در عمل اشکالاتی وجود دارد؛ خطاها و بی‌توجهی‌ها و لغزش‌هایی صورت گرفته که باید جلوی لغزش‌ها را گرفت.
رهبر معظم انقلاب از اقدامات دانشجویان درباره خصوصی‌سازی حمایت کرده و گفتند: در این یکی دو سال گذشته ـ طبق گزارش‌هایی که به من می‌رسد ـ تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های دانشجویی کارهای خوبی انجام داده‌اند در زمینه مسائل گوناگون؛ چه مسائل کشوری، چه مسائل بین‌المللی؛ فرض بفرمایید آنچه اینجا این برادرمان راجع به خصوصی‌سازی گفتند که بچه‌های دانشجو در زمینه خصوصی‌سازی وارد کار شدند که در همین مسأله نیشکر هفت‌تپه و ماشین‌سازی تبریز، دانشجوها رفتند و یک مشکلی را واقعا حل کردند؛ یعنی نه پول دارند، نه قدرت قانونی دارند اما در عین حال حضورشان می‌تواند یک کار بزرگ را، یک مشکل بزرگ را حل کند. مثلا از جمله موارد این است: در حمایت از کارگران یا در مطالبات از دستگاه‌ها که این مطالبات اثر هم داشته؛ یعنی این‌که مجموعه دانشجویی از قوه قضاییه یا قوه مقننه یا مجمع تشخیص یک چیزی را مطالبه بکند، تأثیرگذار است؛ این اثر داشته و این کاری بوده که شما کرده‌اید و بسیار خوب است. این مال همین یکی دو سال اخیر است که این تحرکات را انسان در مجموعه‌های دانشجویی مشاهده می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها