لیورپول - من‌سیتی، فینال سوپرجام انگلیس ساعت 18:30

بازگشت هیجان فوتبال به جزیره

انگار داستان رقابت منچستر‌سیتی و لیورپول که از ابتدای فصل گذشته شروع شد، نمی‌خواهد به این زودی‌ها تمام شود. رقابت شاگردان گواردیولا و کلوپ در لیگ برتر انگلیس فصل گذشته تا ایستگاه آخر ادامه داشت و در نهایت این قرمزهای آنفیلد بودند که با وجود کسب 97 امتیاز، تنها یک امتیاز کم آوردند و جام قهرمانی را به سیتیزن‌ها دادند.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۷۴

حالا و تنها یک هفته مانده به شروع لیگ برتر انگلیس، این دو تیم بار دیگر و این بار در فینال سوپرجام انگلیس مقابل هم قرار می‌گیرند. این بازی هر ساله یک هفته مانده به شروع لیگ جزیره بین قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی انگلیس برگزار می‌شود، اما امسال با توجه به این‌که من‌سیتی در هر دو جام قهرمان شد در بازی سوپرجام مقابل تیم دوم لیگ قرار می‌گیرد.
این دو تیم در حالی امروز بعدازظهر در ورزشگاه ومبلی لندن مقابل هم قرار می‌گیرند که تعدادی از بازیکنان اصلی را در اختیار ندارند. ادرسون و فرناندینیو، دروازه‌بان و هافبک من‌سیتی در تیم امروز گواردیولا جایی ندارند. دلیل غیبتشان این است که این دو بازیکن برزیلی به دلیل حضور در مسابقات کوپاآمه‌ریکا، دیرتر از بقیه به تمرینات اضافه شدند. در طرف مقابل همین اتفاق هم برای سادیو مانه افتاده است، بازیکن سنگالی لیورپول به دلیل جام ملت‌های آفریقا و رفتن با تیم ملی کشورش تا بازی فینال، دیرتر از بقیه به جمع شاگردان کلوپ اضافه شد.
با وجود این‌که بازی این دو تیم طی سال‌های گذشته، همیشه حساسیت بالایی داشته، اما کلوپ آن را فقط یک بازی فینال می‌داند. او در این زمینه گفت: از نظر من، بازی بعد از ظهر یکشنبه هیچ ارتباطی به ادامه رقابت ما در فصل گذشته ندارد. همچنین تصور نمی‌کنم که نتیجه این بازی روی نتایج فصل بعد تیم‌ها هم تاثیری داشته باشد. من در آلمان پنج بار در سوپرجام برنده شدم، اما هیچ کس آن را یادش نیست. پپ هم در صحبت‌های قبل از این بازی گفت: رقیب ما قوی‌تر از قبل شده است اما ما همچنان می‌خواهیم جام‌های بیشتری به دست آوریم و باز هم خود را به چالش بکشیم.
این برای اولین بار است که فینال سوپرکاپ انگلیس بین من‌سیتی و لیورپول برگزار می‌شود. از سوی دیگر، این دومین بازی این دو تیم طی سال‌های گذشته در ورزشگاه ومبلی است. دیدار قبلی مربوط به فینال جام حذفی در سال 2016 است که بعد از تساوی 1-1 در بازی، سیتیزن‌ها در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند. از سوی دیگر، من‌سیتی در 12 بازی قبلی خود در تمام رقابت‌ها مقابل لیورپول تنها دو بار پیروز شده که یک مورد آن هم مربوط به همان فینال سال 2016 است.
لیورپول پیش از بازی امروز، 21 بار در فینال سوپرکاپ حضور داشته است که از این حیث در رده دوم قرار دارد. در این زمینه منچستر یونایتد با 31 حضور رکورددار است. آخرین حضور قرمزهای آنفیلد در این بازی به سال 2006 بازمی‌گردد که در کاردیف مقابل چلسی قرار گرفته و با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند. همچنین این برای ششمین بار است که لیورپول در ورزشگاه ومبلی بازی می‌کند و در پنج بازی قبلی، این تیم تنها یک بار پیروز شده و در سه بازی هم شکست خورده است.
در طرف مقابل، این دوازدهمین حضور سیتیزن‌ها در سوپرکاپ فوتبال انگلیس است که در پنج بار آن قهرمان شده‌اند و آخرین موردش مربوط به سال گذشته مقابل چلسی است. من‌سیتی در تمام هفت بازی قبلی که در ومبلی برگزار کرده، هرگز شکست نخورده و آمار شش پیروزی و یک تساوی را به ثبت رسانده است. البته تیم گواردیولا در این چند سال اخیر آمار خوبی مقابل لیورپول نداشته و در هشت بازی خود در تمام رقابت‌ها، چهار بار شکست خورده است. این تیم در بازی سال گذشته مقابل چلسی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید که هر دو گل بازی را سرخیو آگوئرو به ثمر رساند. در صورتی که او امروز هم گل بزند، به اولین بازیکنی در تاریخ این بازی‌ها تبدیل می‌شود که در دو سال پیاپی موفق به گلزنی شده‌است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها