3 مرد و یک زن در میان دود و آتش سفره‌خانه جان باختند

مـــــــرگ خاکــــــستری

آتش‌سوزی در سفره‌خانه تخت‌جمشید، جان زن میانسال و سه مرد را که در آنجا حضور داشتند، گرفت. به‌گفته جانشین پلیس پیشگیری تهران، علت حادثه اتصالی کولر گازی است.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۳۶

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، 50 دقیقه از بامداد شنبه 12 مرداد امسال گذشته بود که ناگهان شعله‌های آتش فضای ساختمان سه طبقه قدیمی بنا شده در ابتدای بلوار کشاورز تهران را فرا گرفت. همسایه‌ها با مشاهده آتش و دود، پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی را خبر کردند. صدای کمک‌خواهی از میان شعله‌های آتش شنیده می‌شد اما مردم هر‌چه تلاش کردند، نتوانستند برای نجات آنها اقدام کنند. در ادامه، گروه‌های امدادی، پلیس و آتش‌نشانی در محل حاضر شدند.
مردم اطراف محل ایستاده و با گوشی‌هایشان از آتش‌سوزی ساختمان فیلم و عکس می‌گرفتند. آتش‌نشانان وارد طبقه منفی یک که سفره‌خانه تخت‌جمشید بود، شدند. دونفر خود را از محل نجات داده و بیرون آمده بودند. آتش‌نشانان به خاموش کردن آتش و جلوگیری از سرایت آتش به دیگر طبقات پرداختند. یکی از کارگران هم دچار مشکلات تنفسی شده بود که او را احیا کرده و وی به بیمارستان منتقل و اجساد چهار نفر که دونفرشان مادر و پسر بودند، بیرون آورده شد. با گزارش مرگ این چهار نفر به رحیم دشتبان، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شد.
همچنین معلوم شد که در این ساختمان، موسسه انتشاراتی ارجمند بوده و در طبقات بعدی هم افرادی در زمینه فعالیت‌های اینترنتی کار می‌کردند که در زمان آتش‌سوزی آنها حضور نداشته‌اند. محل حادثه با دستور قضایی پلمب شد و تحقیقات پلیسی درباره این پرونده و ابعاد آن ادامه دارد.
چند ساعت از آتش‌سوزی گذشته بود، افرادی که محل کارشان در این ساختمان بود به محل کارشان آمدند اما با دیدن در پلمب شده و آثار دود روی در و دیوار شوکه شدند. آنها با حضور در کلانتری شکایتی را درباره خسارت وارد شده به شرکتشان مطرح کردند.
شانس آوردیم
فرشید پسر جوانی که سفره‌خانه تخت‌جمشید پاتوقش بود، به جام‌جم گفت: میلاد ـ یکی از قربانیان ـ از چند سال پیش سفره‌خانه تخت‌جمشید را اداره می‌کرد. با دوستانم به آنجا می‌رفتیم. همه جور آدم می‌آمد اما چون کمی دیرتر تعطیل می‌کرد، دختران و پسران جوان زیاد به آنجا می‌آمدند. شب حادثه ما در بلوار کشاورز بودیم و خواستیم به سفره‌خانه برویم اما با رسیدن به محل، متوجه شدیم آتش گرفته، میلاد و مادرش و دو نفر دیگر فوت کرده بودند. اگر کمی زودتر به آنجا می‌رسیدیم اکنون ما هم فوت شده بودیم. معجزه شد و ما زنده ماندیم.
آتش در خواب
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، جانشین پلیس پیشگیری پایتخت درباره این حادثه گفت گفت: ماموران کلانتری انقلاب پس از حادثه برای بررسی موضوع در محل حاضر شده بودند.
وی افزود: اجساد یک زن و سه مرد به پزشکی قانونی منتقل شدند. فردی که در بیمارستان بستری شده وضعیت مناسبی ندارد. برابر بررسی‌های اولیه توسط عوامل آتش‌نشانی علت حریق، اتصال کابل کولر گازی بوده است.
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت تاکید کرد:همه جان‌باختگان و فرد مصدوم در لحظه حریق خواب بودند.

حادثه چطور رخ داد؟
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در تشریح حادثه به جام‌جم گفت: ساعت 50 دقیقه بامداد شنبه آتش‌سوزی در ساختمان سه طبقه‌ای که در طبقه منفی یک آن سفره‌خانه بود به آتش‌نشانی گزارش شد. دو و نیم دقیقه بعد اولین گروه آتش‌نشانی و بعد از آن آتش‌نشانان چهار ایستگاه دیگر در محل حاضر شدند و شعله‌های آتش را خاموش کردند.
وی افزود: وسعت سفره‌خانه 150 متر و آتش آن به طبقات فوقانی سرایت کرده بود. گروهی از آتش‌نشانان از راه حیاط خود را به درپشتی سفره‌خانه رسانده و آن را شکستند. مردی در نزدیکی در قرار داشت که او را بیرون آورده و با تنفس مصنوعی، به زندگی بازگرداندند. بعد هم تحویل امدادگران اورژانس شد و او را به بیمارستان منتقل کردند.جسد زنی حدود 60 ساله کف سالن افتاده بود. جسد مردی نیز روی تخت قرار داشت. با جست‌وجوی سفره‌خانه جسد مرد دیگری در محلی که قلیان را آماده می‌کنند قرار داشت و سرانجام پیکر آخرین قربانی پیدا شد.
ملکی درباره علت این حادثه گفت: در این سفره خانه از چوب و الیاف تزئیناتی استفاده شده که همین باعث گسترش آتش‌سوزی شده بود. بررسی محل نشان داد، آثار سوختگی در مقابل در ورودی بیشتر بود و به نظر می‌رسید، افراد حاضر در سفره‌خانه راه فراری نداشته‌اند. کارشناسان بعد از بررسی محل حادثه درباره علت حریق اظهارنظر می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها