تعطیلی 14غرفه گذر گردشگری سی تیر طی روزهای گذشته این گمان را مطرح کرده که برنامه‌ای برای تعطیلی کل غرفه‌های این گذر در دست اجراست و بیم آن می‌رود با تداوم این روند، صدها نفر بیکار شوند.
کد خبر: ۱۲۲۱۱۵۱

خیابان سی تیر یکی از اصیل‌ترین خیابان‌های شهر تهران است که گذر گردشگری آن چندسالی است محبوبیت آن را دوچندان کرده است. ظرفیت‌های تاریخی، علمی و فرهنگی چون موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفالینه و چند کلیسا از‌جمله کلیسای انجیلی، و همچنین غرفه‌های سیار خیابانی با غذاها و نوشیدنی‌های متنوع در چندسال اخیر، این مکان را به محل غذاهای خیابانی (استریت فوزی) جذاب بدل کرده که شب‌های تاریک این محله قدیمی را نشاط و روشنی بخشیده است.
گذر سی تیر در کنار ایجاد جذابیت‌های بصری و گردشگری، مکانی امن و کم‌هزینه برای اشتغال‌زایی جوانان به‌وجود آورده و استقبال خوب گردشگران سی تیر، معاش 800 نفر را از این محل تامین می‌کند. ولی 8 مرداد با پلمب تعدادی از این رستوران‌های خیابانی، چوب لای چرخ کسب رزق غرفه‌ها گذاشته شده و گویا قرار است این روند با تعطیلی کامل این مجموعه ادامه پیدا کند.
نگین السادات گطمیری، ایده‌پرداز و مجری گذر گردشگری سی تیر دراین باره می‌گوید: هفت غرفه سی تیر توسط اتحادیه اغذیه‌فروشان پلمب شده و دلیل آن نداشتن جواز کسب عنوان شده است، در حالی‌که مجموعه از دو سال گذشته تقاضای جواز داده، اما اتحادیه مزبور به دلیل نداشتن سند مالکیت و پلاک ثبتی(که برای این طرح غیرممکن است) با اخذ آن موافقت نکرده است./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها