در یورش صهیونیست ها به قدس شرقی رخ داد؛

ضرب و شتم خبرنگار صداوسیما در وادی الحمص +عکس

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه یورش به روستای «صور باهر» واقع در قدس شرقی، خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
کد خبر: ۱۲۲۰۹۰۷
ضرب و شتم خبرنگار صداوسیما در وادی الحمص +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه یورش به روستای «صور باهر» واقع در قدس شرقی خالد صبارنه خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما را ضرب و شتم کردند.

این اتفاقات پس برگزاری نماز جمعه صدها فلسطینی به رغم حمله نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شهرک «وادی الحمص» در قدس اشغالی روی داد.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین در حمله به شهرک وادی الحمص در روستای «صور باهر» واقع در شرق قدس اشغالی چادرهای تحصن و همبستگی با راهپیمایی بازگشت را تخریب کردند.

شیخ عبدالمجید مفتی بیت لحم گفت: همانطور که این منازل در وادی الحمص ویران شد، همه منازل ما در هر نقطه از سرزمین فلسطین در معرض تخریب قرار دارد. بنابراین نه تنها در وادی الحمص بلکه در فلسطین از بحر تا نهر در طول سالهای متمادی تخریب منازل، قطع درختان، کشتن کودکان و جوانان و به اسارت گرفتن آنها صورت می گیرد.

ابو صالح فعال مقاومت مردمی می گوید: نظامیان اشغالگر اسرائیلی تروریست هستند. آنها تظاهرکنندگان و نمازگزاران را سرکوب می کنند و نمی گذارند به جنایتهای اشغالگران، تخریب منازل و کوچاندن اجباری اعتراض کنند. قدس متعلق به ماست ما هیچ میهنی جز فلسطین نداریم. صهیونیستها فلسطینیان را حتی از آزادی بیان منع می کنند.

«حماده حماده» رئیس کمیته شهرک وادی الحمص با اشاره این مطلب گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل به این شهرک حمله کردند و چادرهایی که ساکنان این منطقه دو روز پیش برای استقبال از هئیت های همبستگی برپا کرده بودند، تخریب کردند.

گفتنی است، نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل در 22 ماه گذشته در راستای طرح های شهرک نشینی، بیرون راندن فلسطینیان، تغییر آثار قدس اشغالی و یهودی سازی 100 آپارتمان مسکونی در شهرک وادی الحمص را تخریب کردند که به آواره شدن دهها خانوار فلسطینی منجر شد.

رژیم اشغالگر قدس همچنین هفته گذشته نیز دهها آپارتمان مسکونی را در این منطقه که تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین است، تخریب کرد.

در همین حال نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست بامداد امروز به شهرک العیسویه در شرق قدس اشغالی حمله ور شدند و یک جوان فلسطینی به نام حسن زواهره که یکی از فعالان ضد شهرک سازی است را بازداشت کردند.

«محمد محمود » وکیل مدافع کودکان در مرکز اطلاعات وادی حلوه در مصاحبه ای خبرگزاری فلسطین «معا» گفت : نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز به شهرک العیسویه یورش بردند و «وسیم داری» جوان فلسطینی را که در یکی از خیابانها در حال قدم زدن بود، مورد ضرب و جرح قرار دادند و او را بازداشت کردند.

این منبع افزود: براثر ضرب و جرح نیروهای اشغالگر اسرائیل دست راست این جوان فلسطینی دچار شکستگی شد.

از سوی دیگر،«محمد ابو الحمص» عضو کمیته پیگیری در شهرک العیسویه گفت : نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل مادر بزرگ این جوان را که تلاش می کرد خود را به نوه اش برساند نیز مورد ضرب وشتم قرار دادند که منجر به از هوش رفتن و آسیب دیدگی وی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها