در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛
مورد اول؛ جشن 300 هزارتایی شدن
یک زن و شوهر جوان صفحهای راه میاندازند در اینستاگرام و شروع میکنند به انتشار عکسها و ویدئوهایی درباره زندگیشان. تا دلتان بخواهد تصاویر تجملی و خوشآب و رنگ و البته ظاهرا حسرتبرانگیز در این صفحه دیده میشود؛ از سفرهای دستهجمعی تا پیکنیک رفتنهای دو نفره رویایی. نه توضیح عکسها و ویدئوها از ادبیات و زبان جذاب و تاثیرگذاری برخوردار است، نه خود تصاویر چیز آموزنده یا هیجانانگیزی دارند جز همان که گفتم؛ همه چیز در صفحه این زوج تجملی و خوشرنگولعاب است.
درباره کاهش وزن، خوشاندامی، خرید لوازم آرایش، جشن عروسی و مقدماتش، جملات انگیزشی، خرید مبلمان و چیزهایی از این دست، چیزهایی در صفحه این زوج جوان نوشته شده اما هیچکدام نه تازگیدارد و نه هیچ ویژگی منحصربهفردی که ارزش دنبال کردن داشته باشد جز همان که گفتم.
این زوج خوشبخت، تازگیها به خوشبختی بزرگتری دست پیدا کردهاند، آن هم 300 هزارتایی شدن تعداد دنبالکنندگانشان است. اینجاست که زوج جوان دست به جیب شدهاند و به یک آتلیه فیلم و عکس در شمال شهر تهران سفارش دادهاند به مناسبت 300 هزارتایی شدن صفحهشان برایشان یک ویدئوی جذاب بسازد! مگر مناسبت از این مهمتر داریم؟
ادامه مورد اول؛ کمکم 4 میلیون
دیروز به صرافت افتادیم ببینیم این زوج که امیدواریم خوشحال و خجسته باشند، چقدر بابت ویدئوی مذکور هزینه کردهاند. البته که هیچ بعید نیست هزینهای پرداخت نکرده باشند. اما به هرحال با آتلیه تماس گرفتیم و فهمیدیم ویدئوی جشن 300 هزارتایی صفحه این زوج در طالقان تصویربرداری شده است. یک روز تصویربرداری و استفاده از دوربینهای مختلف از جمله هلیشات یا همان دوربین هوایی، چهار میلیون خرج برمیدارد. البته این رقم فقط برای تصویربرداری و مونتاژ ویدئویی است که در بهترین حالت بیشتر از چهار یا پنج دقیقه نیست.
چهار میلیون تومان را بگذارید کنار؛ پول لباسها، چهرهپردازی و هزینه رفت و آمد به طالقان و البته کیک و پذیرایی هم هست.
به این ترتیب، همین ویدئوی کوتاه جشن 300 هزارتایی شدن صفحهشان بین شش تا ده میلیون میتوانست هزینه داشته باشد. البته به نظر میرسد بیشتر از 300 هزار نفر الکی الکی صفحه این زوج را دنبال و لایک میکنند و آنها راستی راستی از این لایکها، سفارش و تبلیغ میگیرند. بنابراین پول نمیدهند که هیچ، پول هم درمیآورند.
مورد دوم؛ جشن 4000 تاییشدن
مورد دوم از اولی هم جذابتر است؛ چون درباره زوج جوان مذکور دو نکته مهم وجود دارد که مورد دوم از آنها هم بهرهای نمیبرد. اول اینکه زوج جوان اگر بیشتر از 300 هزار نفر دنبالکننده دارند، در عوض خودشان فقط 58 صفحه را دنبال میکنند و نکته دوم اینکه لااقل دارند از صفحهشان پولی درمیآورند، اما مورد دوم نه پولی از صفحهاش درمیآورد و نه دنبالکنندگانش به میل و رغبت خودشان آمدهاند. چطوری؟ صبور باشید.
آقای محترمی که از قضای روزگار، هم روزنامهنگار است، هم مدیرعامل یک موسسه فرهنگی و هم سرپرست ادارهکل روابطعمومی و امور بینالملل یکی از شهرداریهای کشور در یکی از کلانشهرها، در توییترش پستی گذاشته و از همکارانش که به مناسبت ده هزارتاییشدن صفحه اینستاگرام و 4000 تایی شدن توییترش به او هدیه دادهاند، قدردانی کرده است.
باور کنید که جمله را اشتباه نخواندهاید. همکاران به دلیل جذب این همه دنبالکننده به او هدیه دادهاند و آقای سرپرست هم بابت این هدایا و به مناسبت چند هزارتایی شدن، چندین عکس و متنی سرشار از قدرشناسی در توییتر منتشر کرده است.
وقتش شده درباره اینکه دنبالکنندگان این آقای مدیر با میل و رغبت او را دنبال نمیکنند، توضیح بدهیم.
اگر به تعداد کسانی که خودش دنبال کرده نگاه کنید و ببینید که بیشتر از 3000 نفر را دنبال میکند، متوجه میشوید 90 درصد دنبالکنندگان آقای مدیر در جواب دنبال کردن او دارند صفحهاش را میبینند و دنبال میکنند.
آذر مهاجر
ادبیات و هنر
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛
جام جم آنلاین گزارش میدهد
جام جم آنلاین گزارش میدهد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد؛
یک فعال سیاسی:
یک نماینده مجلس:
در گفتوگوی «جامجم» با استاد حوزه و مبلغ بینالملل بررسی شد
گفتوگو با موسی اکبری،درخصوص تشکیل کمپین«سرزمین من»وساخت و مرمت۵۰خانه در منطقه زنده جان