سه متهم اصلی پرونده آتش‌سوزی مرگبار مجیدیه در برابر اتهام مشارکت در قتل عمدی قرار گرفتند و پرونده آنها برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۶۳

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، شامگاه سوم بهمن 93 در ساختمان شش طبقه‌ای در خیابان ابوالحسنی محله مجیدیه تهران آتش سوزی رخ داد و به کشته شدن مادربزرگ و نوه‌اش و دو مرد جوان منجر شد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد آتش‌سوزی عمدی بوده است .در شاخه‌ای از تحقیقات مشخص شد، سرایداری که توسط مالک ساختمان اخراج شده بود، در حال پرسه زدن در حوالی ساختمان بوده و از او شنیده‌اند که تصمیم دارد از مالک انتقام بگیرد، بنابراین وی به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که پس از 112 روز فرار در تهران بازداشت شد. او در جریان تحقیقات به افسر تحقیق گفت:اتهام آتش‌سوزی را قبول ندارم. من برای نظافت و تعمیرات ساختمان و خانه‌های ساکنان مجتمع به آنجا رفت و آمد می‌کردم و مدتی هم سرایدار بودم. آن روز برای گرفتن طلبم رفتم که با من دعوا کرد. عصبانی شدم و تهدید کردم اموالش را آتش می‌زنم و بعد به شهرستان رفتم. گمان می‌کنم عامل آتش‌افروزی دوست مالک ساختمان باشد، چون با هم اختلاف داشتند.
در ادامه دوست مالک ساختمان شناسایی و بازداشت شد. وی مدعی بود که با مالک از قدیم اختلاف داشته اما دست به این آتش‌افروزی مرگبار نزده است. او همچنین مدعی بود که روز حادثه فردی برای مالک ساختمان بنزین تهیه کرده بودو آن مرد احتمالا از ماجرا باخبر است. این مرد شناسایی شد و مورد تحقیقات قرار گرفت و اعلام کردکه مالک ساختمان در حال تعمیر خودروی وانتش بوده و برای وی 20 لیتر بنزین خریده بود. در ادامه مدیر ساختمان و چند نفر دیگر نیز بازداشت شدند. این پرونده آتش‌سوزی مرگبار 9 مظنون داشت که شش نفر از آنها همان مراحل اولیه تحقیقات آزاد شدند. این در حالی بود که مالک ساختمان و دوست او نیز با سپردن وثیقه آزاد شدند. باتوجه به آن‌که عامل این جنایت شناسایی نشد؛ قرار منع تعقیب در پرونده صادر شد. اما دادیار اظهار نظر دادسرای امور جنایی تهران با این رأی مخالفت و اعلام کرد که یکی از 9 مظنونی که در این پرونده از آنها تحقیق شده در این آتش‌سوزی دست داشته و عامل اصلی است. به خاطر اختلاف نظر بازپرس پرونده و دادیار
اظهار نظر،پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. قضات دادگاه نیز پس از مطالعه پرونده با نظر دادیار موافقت کردند و قرار شد پس از تحقیقات بیشتر یکی از این 9 مظنون پرونده به‌عنوان عامل اصلی آتش‌سوزی معرفی شده و با اجرای مراسم قسامه تکلیف پرونده مشخص شود، اما در ادامه اجرای قسامه هم رد شده و پرونده دوباره به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران بازگردانده شد.
این بار خانواده قربانیان این پرونده با حضور در دادسرای جنایی به بازپرس احسان زمانی، قاضی جدید پرونده گفتند؛ از مالک ساختمان، دوست او و مرد تعمیرکار شکایت کردند، زیرا آنها در ماجرای آتش‌سوزی مرگبار ساختمان نقش دارند. سرانجام به خاطر مدارک موجود در پرونده و اختلاف‌هایی که سه مظنون اصلی پرونده با هم داشتند و تهدید به آتش‌سوزی ساختمان کرده بودند، هرسه در برابر اتهام مشارکت در قتل عمدی از طریق آتش‌سوزی عمدی قرار گرفتندو پرونده آنها با صدور جلب به دادرسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها