این مجموعه نمایشی شبکه 2 با موضوع فرزندپروری و مبارزه با اعتیاد تولید می‌شود

فرزندپروری «در کنار هم»

یکی از موضوعات روز جامعه که اکثر خانواده‌ها هم درگیر هستند، موضوع فرزندپروری است. دنیای مدرن باعث تغییرات گسترده‌ای در سبک زندگی مردم شده است؛ بنابراین خانواده‌ها باید مراقبت بیشتری داشته باشند تا در این حوزه سبک‌های تربیتی صحیح را استفاده کنند، زیرا عدم آگاهی در این حوزه منجر به مشکلات بزرگ‌تری می‌شود که کل نهاد خانواده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. شبکه دوی سیما هم در راستای ماموریتی که در حوزه خانواده دارد، فصل دوم مجموعه نمایشی «در کنار هم» را آماده می‌کند که مراحل تصویربرداری را سپری می‌کند. این مجموعه به تهیه کنندگی آرزو ابوحمزه با محوریت فرزندپروری و مبارزه با اعتیاد و به سفارش ستاد مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری و شبکه دوی سیما مراحل تولید خود را سپری می‌کند. مجموعه «در کنار هم» با محوریت موضوعاتی همچون شیوه‌های فرزند پروری، بررسی خانواده‌های مستبد و سهل‌انگار، تشریح ویژگی‌های خانواده مستعد اعتیاد و... در 40 قسمت ٢٥ دقیقه‌ای روایت می‌شود. «در کنار هم» به تهیه‌کنندگی آرزو ابوحمزه پیش از این در یک فصل 40 قسمتی تولید و از شبکه دو پخش شد و فصل دوم آن، داستان خانواده رستم سالاری و دو فرزندش را در برمی‌گیرد که بنا به دلایلی در یک خانه ساکن می‌شوند و ماجراهایی میان آنها شکل می‌گیرد. خشایار راد، افسانه ناصری، رامین ناصر نصیر، آرش نوذری، سوزان عزیزی، روشنک عجمیان، فرزاد حاتمیان، مهسا کریم‌زاده، حامد تهرانی، طناز دهقان، سالار کریمخانی، آرمان پیراسته، هدیه آزیده هاک و... گروه بازیگران اصلی این مجموعه نمایشی را تشکیل می‌دهند. سرپرست نویسندگان شاهرخ باقری‌نژاد است و او در کنار محمدرضا عباس‌نژاد فیلمنامه این مجموعه را می‌نویسند. کارگردانی آن را هم داریوش جهانگیری برعهده دارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۶۲

سهل‌انگاری خانواده‌ها
آرزو ابوحمزه، تهیه کننده مجموعه نمایشی در کنار هم درباره تولید فصل جدید این برنامه به جام‌جم توضیح می‌دهد: فصل دوم این مجموعه کاملا متفاوت با فصل اول است و در این فصل صرفا به سبک فرزندپروری نمی‌پردازیم، بلکه این مبحث را با محوریت پیشگیری از مواد مخدر مورد بررسی قرار داده ایم، به همین دلیل بخش‌های نمایشی هم با این محوریت تولید می‌شوند. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مباحثی است که در جامعه مطرح می‌شود.
وی ادامه می‌دهد: برخی خانواده‌ها به دلیل عدم‌آگاهی و دانش لازم در حوزه فرزندپروری سهوا اشتباهاتی دارند و همین منجر به مشکلات بسیاری می‌شود که بعدها نمی‌توانند آنها را مهار کنند. در واقع سهل‌انگاری خانواد‌ها گاهی باعث می‌شود که بچه‌هایمان به دلیل این‌که سبک تربیتی درستی نداشتند به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.
این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که ما در مجموعه در کنار هم سعی می‌کنیم معیارها و الگوهای صحیح را به خانواده‌ها آموزش بدهیم، می‌گوید: ما در قالب نمایش‌های متنوع در این مجموعه تلاش می‌کنیم استانداردها را به خانواده‌ها آموزش بدهیم و الگوهای صحیح را معرفی خواهیم کرد. درواقع مجموعه در کنار هم به خانواده‌ها گوشزد می‌کند که باید روش‌های صحیح در فرزندپروری داشته باشند، زیرا نبود رفتارهای صحیح، معضلات زیادی به همراه دارد.
ابوحمزه تاکید می‌کند: در سری جدید، مخاطبان، هشدارها و راهکارهای مستقیم برای مواجهه با اعتیاد را دریافت می‌کنند و قرار است از طریق معرفی مهارت‌های زندگی، راه‌های منطقی در پیشگیری از اعتیاد را آموزش دهیم تا اعضای خانواده «سالاری» که سوژه سریال هستند در دام آسیب گرفتار نشوند. همه اعضای جامعه در معرض آسیب اعتیاد قرار دارند.
وی می‌افزاید: در این سریال، سه نسل یک خانواده در کنار هم زندگی می‌کنند و برنامه‌های پیشگیرانه باید برای همه افراد جامعه باشد، بنابراین در هر قسمت به فراخور موضوع، یکی از اعضای خانواده در معرض آسیب قرار می‌گیرد.
فضای شیرین کار
وی با اشاره به این‌که «در کنار هم ۲» سریالی محتوامحور است، می‌گوید: تیم محققان و کارشناسان مسائل اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، محتوای مناسب را با در نظر گرفتن مهارت‌های پیشگیرانه طراحی کرده و همچنین ویژگی‌های سبک زندگی خانواده موفق اسلامی - ایرانی را مورد توجه قرار داده‌اند.
این تهیه‌کننده درباره زمان پخش سریال عنوان می‌کند: زمان مشخصی برای پخش در کنار هم ۲ درنظر گرفته نشده است و هر زمان که آماده شود و شبکه صلاح بداند آن را پخش می‌کند.
ابوحمزه درباره انتخاب داریوش جهانگیری برای کارگردانی این اثر می‌گوید: با توجه به ملاک‌هایی که در نظر داشتیم، آقای جهانگیری گزینه مناسبی برای کارگردانی اثر بود؛ ضمن این‌که فضای مجموعه در کنار هم طنازانه و شیرین است. البته طنز این مجموعه به هیچ وجه به سمت هجو پیش نرفته است. بلکه سعی کرده‌ایم مباحث را شیرین بپردازیم تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد و از تماشای مجموعه خسته نشوند و هم سرگرم شوند و هم آموزش ببینند.
راد در لباس آقاجون
خشایار راد تا به امروز نقش‌های زیادی را در سریال‌های تلویزیونی بازی کرده و بیشتر هم ‌نقش‌هایش را شیرین بازی می‌کند. از کارهای او می‌توان به مجموعه‌های زندگی شگفت‌انگیز است، سفر در خانه، نقطه سر خط، دزد و پلیس، خوش‌نشین‌ها، زن بابا و ... اشاره کرد. او این روزها مشغول بازی در مجموعه نمایشی در کنار هم است.
این هنرمند درباره نقشش در این مجموعه می‌گوید: در این مجموعه نقش آقاجون، بزرگ خانواده سالاری را بازی می‌کند. آقاجون چون بزرگ خانواده است، مسلما تلاش می‌کند مشکلات خانواده‌ها را برطرف کند و راه‌های درست زندگی را به جوان‌ترها یاد بدهد و به آنها گوشزد کند.
وی ادامه می‌دهد: با توجه به این‌که موضوع مجموعه سبک فرزندپروری با محوریت پیشگیری از اعتیاد است، به همین دلیل فکر می‌کنم این مجموعه برای مخاطبان تلویزیون جنبه سرگرم‌کنندگی ندارد و برایشان کاربردی و آموزشی است. بزرگ‌ترها همیشه راهگشای جوانان هستند و آقاجون هم این نقش را دارد.
راد، کار با داریوش جهانگیری کارگردان را خیلی خوب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: آقای جهانگیری جزو کارگردانانی است که تعامل بسیار خوبی با بازیگران دارد و در هر بخش از کار ایده‌ای به ذهنم برسد حتما با او در میان خواهم گذاشت و در صورتی که به کار کمک شود، حتما استقبال می‌کند. جا دارد در این مصاحبه از همکاران بخش گریم هم تشکر کنم که زحمت زیادی می‌کشند. همچنین تهیه‌کننده فضای خوبی در کار شکل داده‌است.
ناصرنصیر در لباس یک فرد بی‌خیال
رامین ناصرنصیر فعالیت تلویزیونی خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز کرد و در این مدت در مجموعه‌های طنز تلویزیونی از جمله پلاک ۱۴، جنگ ۷۷، باجناق‌ها، پشت‌کنکوری‌ها و سه، پنج، دو ایفای نقش کرده‌ است. این بازیگر درباره نقشش در این مجموعه می‌گوید: من در فصل دوم به جمع بازیگران ملحق شدم. این مجموعه درباره خانواده‌ای است که درگیر ماجراهای متعددی می‌شوند.
وی ادامه می‌دهد: این خانواده هم مثل بقیه خانواده‌هاست و مشکلات خاص خودش را دارد. من نقش سیاوش را بازی می‌کنم که پسر خانواده است.
او بسیار بی‌خیال و خونسرد است و کسب و کاری در کیش داشته، اما موفق نبوده و حالا همراه با همسر و فرزندانش در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کند. ویژگی‌های روحی او منجر به مشکلات زیادی در زندگی‌شان می‌شود. در کنار سیاوش، برادری است که بسیار معقول و دوراندیش است. تقابل این دو پسر خانواده حتما برای مخاطبان جالب است.
ناصرنصیر می‌گوید: سری قبل مجموعه را به شکل جسته و گریخته دیده بودم و قبل از کار با خواندن فیلمنامه و صحبت با کارگردان و تهیه‌کننده در جریان ماجرا قرار گرفتم. خوشحالم گروه اعتماد کرد و این نقش را به من داد.

عجمیان در لباس مادر ناآگاه

روشنک عجمیان یکی از هنرپیشگانی است که در این فصل به مجموعه اضافه شده است. او درباره نقشش به جام‌جم می‌گوید: مهشید مادر سه فرزند است که همراه با خانواده‌اش در کنار خانواده‌ جاری‌اش در یک خانه زندگی‌ می‌کنند. علاوه‌بر آنها مادربزرگ و پدربزرگ هم در این خانه حضور دارند. در زندگی خانوادگی این شخصیت گره‌هایی وجود دارد که در طول قصه به کمک بزرگ‌ترها یعنی مادربزرگ و پدربزرگ و راهنمایی‌های خانواده دیگر گشوده می‌شود. او که مادری دلسوز است، غیر از آشپزی هنر دیگری ندارد و در برقراری ارتباط با همسر و بچه‌هایش دچار مشکل است و برای بهتر شدن در این امور از جاری‌اش مشاوره می‌گیرد.
عجمیان ادامه می‌دهد: گاهی سریالی حتی در رده الف قرار دارد، اما دیدنش هیچ چیزی به بیننده اضافه نمی‌کند. من همیشه گفته‌ام دوست دارم حتی در یک کار حضور داشته باشم، اما آن اثر حرفی برای گفتن داشته باشد. این سریال با محوریت خانواده به مساله اعتیاد به‌ویژه در نوجوانان می‌پردازد و از این جهت به مخاطبانش در مورد پایین آمدن سن اعتیاد آگاهی می‌دهد.

فاطمه عودباشی

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها