گفت‌وگوی آدینه این هفته با محمدرضا باقری، تهیه‌کننده و مجری

خسته می‌شوم، پشیمان نه!

پیشنهادات گفت‌وگوی آدینه این هفته را از محمدرضا باقری، مجری و تهیه‌کننده صدا و سیما خواستیم. او متولد 1365 و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت رسانه است.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۹۸

وی کار خود را سال 91 در شبکه خبر آغاز کرد. داستان از این قرار بود که او به همراه دوستانش یک برنامه اینترنتی پربازدید ساخته بودند و پس از دیده شدنش به این شبکه دعوت می‌شود. بعد از آن نیز سردبیر و تهیه‌کننده برنامه‌ای به نام «عصرانه» در شبکه افق می‌شود. باقری در حال حاضر سردبیر و مجری برنامه‌ای صبحگاهی است. «یه روز تازه» هر روز صبح از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 8 و 30 دقیقه از شبکه پنج سیما به روی آنتن می‌رود. او البته کار رسانه‌ای‌اش به صدا و سیما ختم نمی‌شود و جزو فعالان مجازی است که البته در این رابطه بی‌گلایه هم نبود. باقری حضور در شبکه‌های مجازی را موقعیتی پارادوکسیکال و دشوار می‌نامد. او می‌گوید: از آنجا که من آزادم هر نظری را بدهم، بقیه نیز آزادند هر نظری بدهند. مثلا اگر در صفحه شخصی‌ام به صدا و سیما انتقادی کنم باز متهم می‌شوم و اگر هم تعریف کنم متهم می‌شوم. این قضاوت‌ها کار را دشوار می‌کند.
با این حال او می‌گوید: «اگر برگردم به گذشته و همه آیتم‌های زندگی‌ام همین‌طور چیده شوند، با همه خلأهای رسانه‌ای بازهم به کار رسانه روی می‌آورم. خسته می‌شوم ولی پشیمان نه!» خلأ رسانه‌ای از نظر باقری نبود سواد رسانه‌ای کافی ‌به‌رغم تلاش همه همکاران اوست. به این معنی که هنوز هم مردم راحت اخبار دروغ را باور می‌کنند یا نسبت به خبرهای صحیح گارد می‌گیرند و دیر باور می‌کنند و همین باعث می‌شود کار ما سخت شود.

شیما آشتیانی
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها