والیبالیست‌های جوان ایرانی از لحظه‌ شیرین کسب قهرمانی جهان می‌گویند

پای درس زیر 21 ســــاله‌ها

تیم ملی والیبال جوانان ایران در اولین حضور خود در فینال دست به کاری فوق‌العاده بزرگ زد و به قهرمانی رسید تا بوسیدن پرچم مقدس ایران توسط بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، سوژه همه عکاسان حاضر در سالن به‌خصوص عکاسان سایت فدراسیون جهانی والیبال شود.
کد خبر: ۱۲۲۰۲۴۳

پیام تبریک مدیران
پس از قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران، مدیران کشور این قهرمانی را تبریک گفتند. حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و همین‌طور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان افرادی بودند که در پیام‌های مختلف، قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران را تبریک گفتند.
بازتاب قهرمانی در رسانه‌ها
پیروزی تیم ملی والیبال جوانان ایران مقابل ایتالیا و قهرمانی تیم ما در رسانه‌های والیبالی دنیا بازتابی خاص داشت. سایت فدراسیون جهانی والیبال نوشت: ایران برای اولین‌بار قهرمان جوانان جهان شد. سایت مخصوص بازی‌ها هم نوشت: یلی و اسفندیار، لیدرهای ایران برای قهرمانی تاریخی بودند. روزنامه گازتا دلو اسپرت نوشت: طلسم ناکامی‌های ایتالیا در فینال جوانان جهان ادامه پیدا کرد و چهارمین شکست مقابل ایران رقم خورد.
روزنامه الریاضیه قطر هم نوشت، تیم ملی والیبال جوانان ایران نماینده‌ای آبرومند برای والیبال قاره آسیا بود و قهرمانی جهان را در مسابقاتی که در قاره آسیا برگزار می‌شد، به‌دست آورد.
جوانان 18 ساله معاف می‌شوند
سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در مسابقات جهانی بحرین، درباره این‌که آیا این افراد از سربازی معاف می‌شوند یا خیر، گفت: برابر مقررات امکان معافیت این افراد از سربازی وجود دارد؛ اما شرط آن این است که فرد مشمول خدمت سربازی بوده و اصطلاحا وارد سن مشمولیت شده باشد. یعنی سن باید از ۱۸ سال و یک روز به بالا باشد.
کمالی درباره آن دسته از والیبالیست‌های جوانی که سن‌شان کمتر از ۱۸ سال است، گفت: این افراد با توجه به این که به سن مشمولیت نرسیده‌اند، شامل این مقررات نخواهند شد. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد این‌که آیا امکان ذخیره این معافیت برای والیبالیست‌های کمتر از ۱۸ سال وجود دارد یا خیر، گفت: چنین امکانی وجود نداشته و همان‌طور که گفتم شرط این است که این افراد هنگام قهرمانی سن‌شان ۱۸ سال و یک روز به بالا باشد.

محمد رضا داورزنی:
بحرینی‌ها برای پخش بازی‌ها کارشکنی کردند
محمدرضا داورزنی درباره کارشکنی بحرینی‌ها برای پخش نشدن مسابقات والیبال زیر 21 سال جهان گفت: ابتدا باید قهرمانی ارزشمند ایران را در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان تبریک بگویم. مجموعه پخش با شرکت IMG قرارداد دارد و بازی‌ها را از طریق تلویزیون اینترنتی پخش می‌کند. فدراسیون جهانی گفته بود، می‌توانید اینترنتی سیگنال بگیرید؛ اما دوستان صدا و سیما نتوانستند برای IMG سیگنال بگیرند و تصاویر هم برای پخش از رسانه ملی کیفیت مناسبی نداشت. البته من این مساله را حتما از فدراسیون جهانی پیگیری می‌کنم. وی ادامه داد: شرکتی که با فدراسیون جهانی قرارداد پخش داشت، اعلام کرد به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند با ایران قراردادی ببندد. تلویزیون بحرین هم کمترین همکاری را با ما نکرد و نتیجه این شد که بازی‌ها پخش نشد.

بهروز عطایی:
بازیکنانم مزد زحماتشان را گرفتند
بهروز عطایی، سرمربی تیم والیبال جوانان ایران در پایان بازی‌ها گفت: خوشحالم که مردم کشورم برای این برد شاد شدند و این برد را به همه آنها تقدیم می‌کنم و امیدوارم رضایت هموطنان عزیزم را کسب کرده باشیم.
بازی سختی در فینال داشتیم که قابل پیش‌بینی بود. بچه‌ها تمام تلاش خود را کردند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. بازیکنانم مزد زحمات چند ماه گذشته خود را گرفتند. این موفقیت را به جامعه بزرگ والیبال و ورزش ایران تبریک می‌گویم. عطایی درباره نقش ولاسکو در این دیدار و کمک او به تیم ایتالیا گفت: ولاسکو به تیم ایتالیا مشورت می‌داد، اما چند مرتبه تاکتیک خودمان را تغییر دادیم و برنده جنگ تاکتیکی با ایتالیا شدیم.

حضرت‌پور:
برای قهرمانی هم‌قسم شده بودیم
بهترین لیبروی رقابت‌های والیبال جوانان جهان گفت: اول از همه باید از خدا تشکر کنم که حامی ما بود و توانستیم به بهترین عنوان تاریخ والیبال ایران در رده جوانان دست پیدا کنیم. از روز اول بازی‌ها با وجود تمام مشکلاتی که وجود داشت هم‌قسم شده بودیم که تا آخرین لحظه بجنگیم.
حضرت‌پور با بیان این‌که کادر فنی برای هر بازی برنامه خاصی داشت، گفت: با قدرت‌های دنیا بازی کردیم و در نیمه‌نهایی و فینال، جواب دو شکست مقابل برزیل و ایتالیا را هم دادیم و خودشان هم این شکست‌ها را باور نداشتند. حضرت‌پور درخصوص انتخابش به عنوان بهترین لیبروی رقابت‌ها تصریح کرد: قطعاً لذت قهرمانی تیم ایران بیشتر از هر موضوع دیگری است. از مردم، مسؤولان، مربیان و تمام نفراتی که در لحظات سخت کنار ما بودند تشکر می‌کنم.

3 ایرانی در تیم رویایی
تیم ملی والیبال جوانان ایران در پایان مسابقات قهرمانی جوانان جهان در منامه بحرین، ایتالیا را در فینال با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و قهرمان جهان شد تا در اولین حضورش در فینال، به اولین قهرمانی هم برسد.
در پایان رقابت‌ها، تیم رویایی بازی‌ها معرفی شد و تیم ملی والیبال ایران سه نماینده در تیم منتخب داشت. محمدرضا حضرت‌پور به‌عنوان بهترین لیبرو، مرتضی شریفی به‌عنوان بهترین قدرتی‌زن و امیرحسین اسفندیار به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن بازی‌ها در تیم رویایی قرار گرفتند. تیم رویایی به این صورت معرفی شد:
ارزشمندترین بازیکن: امیرحسین اسفندیار (ایران)
بهترین قدرتی‌زن: مرتضی شریفی (ایران) و دنیله لاویا (ایتالیا)
بهترین دفاع: لورنزو کورتسیا (ایتالیا) و دوس‌سانتوس (برزیل)
بهترین آبشارزن: ماکسیم ساپوژکف (روسیه)
بهترین پاسور: لورنزو اسپروتو (ایتالیا)
بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور (ایران)

اسفندیار:
جنگیدیم تا قهرمان شدیم
امیرحسین اسفندیار، ارزشمندترین بازیکن مسابقات والیبال جوانان جهان گفت: انرژی خود را تقسیم کردیم و رفته‌رفته در مراحل بالاتر توان واقعی خود را به نمایش گذاشتیم. کادر فنی ما برای هر بازی برنامه خاصی داشت و خوشحالم در پایان موفق شدیم.
کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان ایران خاطرنشان کرد: پیش از مسابقات هم اعلام کرده بودم که کشور بحرین برای ما خوش‌یمن است. خدا را شکر می‌کنم که بازهم توانستیم در این کشور جشن قهرمانی برگزار کنیم. من با تیم نوجوانان هم توانستم در بحرین قهرمان جهان شوم و در آن رقابت‌ها هم عنوان ارزشمندترین بازیکن را به خودم اختصاص دادم.
اسفندیار در مورد انتخابش به‌عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها، تصریح کرد: بدون شک قهرمانی تیم ایران از کسب چنین عناوینی بسیار مهم‌تر است. مهم این است که نام و پرچم ایران بالا باشد و خوشحالم که به‌عنوان یک سرباز به خوبی توانستم پرچم کشورم را بالا نگه دارم.
دریافت‌کننده تیم ملی والیبال جوانان این قهرمانی را به مردم ایران تقدیم کرد و افزود: ما برای رسیدن به سکوی قهرمانی جهان که واقعا جایش در افتخارات والیبال ایران هم خالی بود، بسیار جنگیدیم. می‌دانم دعای مردم ایران هم بدرقه راه ما بود و از همه تشکر می‌کنم.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها