در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا،تمایل به خوردن غذاهای چرب و سنگین کم شده و بی‌شک بهترین زمان برای کاهش وزن است. اگر غذاهای اصلی مان دراین فصل کم چرب و کم نمک باشد،بهترین نتیجه را می‌گیریم. یکی از گزینه‌ها برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند،انواع سالاد است، البته به شرطی که بیشترین مواد مورد نیاز بدن را داشته و بدون سس‌ یا با سس‌های کم چرب سرو شود. دراین شماره از چاردیواری طرز تهیه سه نوع سالاد رژیمی را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم که البته باتوجه به ذائقه‌تان می‌توانید مواد تشکیل‌دهنده آنها را کم یا زیاد کرده یا تغییر دهید.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۲۲

سالاد کینوا

مواد لازم:
کینوا: یک فنجان / آب: 2 فنجان / نخود پخته یا جوانه نخود: نصف فنجان / خیار متوسط: یک عدد / فلفل دلمه‌ای رنگی: از هر رنگ یک برش متوسط / جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری / پیاز قرمز متوسط: یک عدد / نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون و آب‌لیمو‌ترش تازه: به میزان دلخواه
کینوا را با آب ولرم شسته و با دو لیوان آب به صورت کته می‌پزیم و وقتی کمی سرد شد آن را در ظرفی ریخته و خیار، فلفل دلمه‌ای‌ها و پیاز را شسته و خرد کرده و به کینوا اضافه می‌کنیم.
نخود را چند ساعت قبل از پخت خیس کرده و بعد می‌پزیم. نخود پخته یا جوانه نخود را به مواد اضافه کرده و خوب هم زده و مخلوط می‌کنیم. سپس روغن زیتون، آبلیموی تازه،نمک و فلفل سیاه را به سالاد اضافه کرده و بعد از هم زدن کامل مواد آن را در یخچال گذاشته و بعد از چند ساعت سرو می‌کنیم.

سالاد یونانی

مواد لازم:
پنیر فتا: 200 گرم/ زیتون سیاه: 10عدد / گوجه گیلاسی: 10عدد / خیار بوته‌ای متوسط: یک عدد / فلفل دلمه‌ای رنگی: از هر رنگ یک برش کوچک / پیاز قرمز متوسط: یک عدد / کاهو: یک عدد/ جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری / روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، سرکه سیب یا آبلیموی تازه و آویشن: به میزان دلخواه
خیار را شسته و با پوست خرد کرده و در ظرف مناسبی می‌ریزیم. گوجه گیلاسی‌ها را هم شسته و به خیار اضافه می‌کنیم. البته اگر گوجه‌ها معمولی بود آنها را به تکه‌های درشت خرد می‌کنیم. پیاز را پوست کنده، شسته و رنده درشت می‌کنیم سپس آب پیاز را گرفته و به گوجه و خیار اضافه می‌کنیم. هسته زیتون‌ها را گرفته و به تکه‌های درشت خرد کرده و همراه فلفل دلمه‌ای‌های رنگی خرد شده، جعفری و کاهوی خرد شده (کاهو باید کمی درشت‌تر خرد شود) به سالاد اضافه می‌کنیم. روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، آویشن، سرکه سیب رقیق شده یا آبلیموی تازه را به مواد اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم و در نهایت پنیر فتا را به شکل مکعب‌های کوچک برش زده و روی سالاد می‌ریزیم. سالاد را مدتی در یخچال گذاشته و سپس سرو می‌کنیم.

سالاد مکزیکی

مواد لازم:
نخود: 100 گرم / لوبیا قرمز: 100 گرم / ذرت: 100 گرم / پیاز قرمزمتوسط: یک عدد / فلفل دلمه‌ای رنگی: از هر کدام یک برش کوچک / گشنیز خرد‌شده: یک قاشق غذاخوری / روغن زیتون، فلفل سیاه و قرمز، نمک و آبلیموی تازه: به میزان دلخواه
نخود و لوبیا را چند ساعت قبل از پخت با آب ولرم خیس کرده، سپس پخته و آبکش می‌کنیم. ذرت را هم در ظرف دیگری می‌پزیم و آن را هم آبکش می‌کنیم و وقتی آب اضافه‌شان گرفته شد آنها را در ظرف مناسبی می‌ریزیم. فلفل دلمه‌ای‌ها را شسته، خرد کرده و سپس گشنیز را هم شسته و خرد کرده و بعد پوست پیاز را کنده و خرد کرده و به مواد اضافه کرده و خوب هم زده و مخلوط می‌کنیم. در این مرحله روغن زیتون، فلفل سیاه و قرمز،نمک و آبلیمو ترش تازه را به سالاد اضافه کرده و دوباره خوب هم می‌زنیم تا طعم مواد به خورد هم برود. سالاد را مدتی در یخچال گذاشته و سپس سرو می‌کنیم.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها