حمله علی فتح‌ا...زاده به مدیران قبلی و فعلی استقلال

کل بدهی من به بازیکنان، اندازه پروپئیچ بود

علی فتح‌ا...زاده مدیرعامل سابق استقلال این روزها مثل یک کارشناس بیرون گود نشسته و مسائل و اتفاقات این باشگاه را تحلیل می‌کند. او در گفت‌وگوی اختصاصی با جام‌جم درباره آخرین شرایط این باشگاه، وضعیت شکایت وینفرد شفر و سایر اتفاقات استقلال توضیحاتی می‌دهد. او گلایه دارد از این‌که عده‌ای تلاش کردند تا کلا مدیریت او را مدیریت بدهی در استقلال نشان دهند.
کد خبر: ۱۲۲۰۰۶۲

رفت و آمد شما به دادگاه تمام شد یا ادامه دارد؟
اگر یادتان باشد در شش سال گذشته مدام مدیران این باشگاه می‌گویند ما داریم بدهی‌های قدیمی را پرداخت می‌کنیم. همه بدهی‌های تاریخ استقلال را هم به اسم من می‌زنند. دوره آقای افتخاری یا افشارزاده بدهی نبود؟ الان که آقای فتحی آمده استقلال بدهی ندارد؟ تمام بدهی‌های دوره مرا جمع کنید اندازه یک قلم از بدهی‌های آقایان نمی‌شود بعد آن وقت به هواداران می‌گویند بنده مدیریت بدهی در استقلال بودم.
این را مستند می‌گویید؟
بله. ببینید من چقدر بدهی داشتم؟ اولا باید بگویم بدهی ما به این شکل بود که قرار بود 50 درصد را فدراسیون بدهد و 50 درصد را ما.
یعنی به چه شکل؟
ما درآمد بین‌المللی داشتیم و قرار بود صرف بدهی‌ها شود، ولی نفهمیدیم چه شد. یک موردش بدهی مرحوم جی لوید ساموئل بود. پول ایشان در کنفدراسیون فوتبال آسیا بود، ولی تا بنده رفتم، مدیران جدید آن را گرفتند و خرج کردند. تازه من بیشتر از سهمم پول دادم. کل بدهی بنده در باشگاه استقلال به بازیکنان هشت میلیارد تومان بود. حتما به یاد دارید که آقای خادم، معاون وزیر همان موقع در رسانه‌ها فهرست داد و اعلام کرد. گفتند می‌خواهیم افشاگری کنیم. بعد از آن من ندیدم آقای خادم درباره مدیران بعدی افشاگری کند. این خودش بودار نبود؟ چرا سال‌های بعد این کار را نکردی؟! کل بدهی من به اندازه پولی نبوده که الان باشگاه استقلال به پروپئیچ خواهد داد.
بدهی پروپئیچ که 8 میلیارد نیست.
همان حدود است. پرونده عادل شیخی هم نکند کار من بود ؟همان بازیکنی که به خاطر استقلال از نقل و انتقالات محروم شد. مگویان هم کار من بود درست است؟! همین الان استقلال سر او به مشکل خورده است. ماجرای بدهی بویان چطور؟ همه اینها که برای مدیران بعدی بود چرا کسی چیزی نمی‌گوید؟ فقط می‌اندازند تقصیر من.
درباره شفر هم الان بحث زیاد است. ایشان شکایت کرده و البته مدیریت باشگاه می‌گوید کسی نگران نباشد.
بله، کسی نگران نباشد! به وقتش داستان درست می‌شود. من نشنیدم رقم چقدر است ولی شنیدم فقط 500 هزار دلار برای فصل جدید غرامت می‌خواهد. این هم طبق قانون فیفا باید پرداخت شود. مگر 500 هزار دلار کم است؟ نزدیک شش میلیارد تومان می‌شود. من یک چیز بگویم. ببینید مگر من در استقلال بدهی ندارم؟ آشتیانی آمد بدهی مرا داد. خود او مگر نگفت در دوران مدیریتش 5/3 میلیارد بدهی داشت؟ بودجه باشگاه آن موقع هشت میلیارد بوده. یعنی حدود 60 درصد بدهی داشته است. من که به استقلال آمدم بدهی ایشان را دادم. کاملا طبیعی است. هر کدام که آمده‌ایم بدهی داده‌ایم، منتها مشکل اینجاست که بدهی فتح‌ا...زاده را بزرگ می‌کنند. وزیر ورزش دستور آتش به اختیار به مدیران وقت استقلال داده بود به من حمله کنند. خدا کریم است. می‌بینید چه اتفاقی افتاد؟ همان مدیران در استقلال 40 میلیارد تومان بدهی گذاشتند. مگر همین آقای فتحی و خطیر نگفتند مدیران قبلی 25 میلیارد از پول باشگاه را پیش خور کردند؟ اینها بدهی نیست؟ حتما نیست. آن وقت 300 میلیون بدهی ما در استقلال، باشگاه را زمین زده و نمی‌توانند روی پای خودشان بایستند.
می‌گویند استقلال در این سال‌ها پول زیاد داشته. چرا واقعا بدهی‌ها نمی‌تواند پرداخت شود؟ این نقد به دوران مدیریت شما هم وارد است.
زمان ما برای یک سفر خارجی باید می‌رفتیم گدایی این و آن را می‌کردیم، الان آقایان هر روز در سفر هستند. این پول از کجا می‌آید؟ حتما پول زیادی دارند. حامی مالی الان به باشگاه 60 میلیارد تومان برای یک فصل می‌دهد. صیادمنش را فروختندیک میلیون دلار یعنی نزدیک 13 میلیارد تومان. تیام را فروختند 350هزار دلار. حسینی را فروختند 600 هزار یورو. 500 هزار یورو از وزارتخانه گرفتند. می‌دانید چقدر پول می‌شود؟! یعنی با این همه پول ستاره نیاوری باید جریمه شوی.
البته بخشی از این پولی که گفتید برای فصل قبل بود.
بله، اصلا شما 30 میلیارد کم کن. می‌ماند نزدیک به 60 ، 70 میلیارد. پول کمی است؟!
حالا فکر می‌کنید امسال استقلال موفق شود؟
من امیدوارم مردم حمایت کنند. استراماچونی و تیمش جوان هستند. وقت حمایت کردن است. بیایند پشت تیم و کاری به بعضی حرف‌ها و رفتارها نداشته باشند.

سعید اکبری

فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها