خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران گفت: رسانه‌ها چه مکتوب چه فضای مجازی، نماز جمعه را تخریب نکنند، خوشحال نباشند که نماز جمعه خلوت شده است. الحمدالله صداوسیما در میدان است.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۶۲
انگلیسی‌ ها در غارت ایران صدر جدول بودند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، آیت‌ الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تاکید بر نماز اول وقت گفت: شتاب داشته باشید به نماز اول جمعه برسید و این تفسیری از آیات قرآن است. در تفسیر دیگری نیز تاکید شده است که برای نماز جمعه مزاحم درست نکنید و همزنان با آن کار دیگری در برنامه خود قرار ندهید.

وی افزود: نماز جمعه ظرفیت ارزشمندی برای نظام اسلامی است،‌ تریبون ولایت است و فراجناح، فراباند و فراحزب است اما تریبون ولایت است و باید رهنمودهای ولایت را در آن تبیین کرد. ائمه جمعه مطالعه کرده سخن بگویند، تحلیل‌های جذاب عرضه کنند و خود را مدیون مردم ببینید.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: رسانه‌ها چه مکتوب و چه فضای مجازی، نماز جمعه را تخریب نکنند، خوشحال نباشند که نماز جمعه خلوت شده است. الحمدالله صداوسیما در میدان است و انتظار می‌رود که تلاش بیشتری کنند و برنامه‌هایی برای تشویق مردم برای نماز جمعه بگذارند. مسئولان نظام در سراسر کشور بخصوص در تهران به این نکته توجه داشته باشند که حضورشان در نماز جمعه تعظیم شعائر است؛ همچنین به نفع خودشان است چرا که این از جلوه های مردمی بودن آنها است.

آیت‌الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه نیز با بیان اینکه منافقین اوایل انقلاب، همان داعش‌ های امروز هستند، تصریح کرد: 17 هزار نفر را با ترور این جنایتکاران به شهادت رسیدند، ترورهای بسیار وحشیانه که در ابتدای انقلاب صورت گرفت. آنها امروز ذلیل‌تر شده‌اند، نوکر محض آمریکا و رژیم صهیونیستی و به فضل خدا ذلیل هستند و ذلیل‌تر خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام دولت انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی گفت: دزدی دریایی انگلیسی‌ها یادآور انبوه جنایت‌های این روباه پیر است. موارد جنایات و کیفر خواست این دولت استعمارگر را شمردم که 37 بند شد. در پاره پاره کردن و غارت کشورمان آنها در صدر بوده‌اند. در قحطی بزرگ جنگ جهانی اول هم پیشگام بودند و 40 درصد مردم ایران از گرسنکی مُردند. 8 میلیون تا 10 میلیون نفر کشته شدند و انگلیس جنایت‌کار خط مقدم این قحطی بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تقدیر از اقدامات انقلابی در یک ماه گذشته در کشور، گفت: هیچگاه شیرینی اون برخوردی که مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن در تحقیر ترامپ و دولت آمریکا داشته، نرفته و نخواهد رفت.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: در این یکی دو هفته پیام‌های عزت و ذلت ناپذیری از ایران مخابره شد، پیام کلی آن این بود که ما حاضر نیستیم زیر بار حرف زور برویم. به اسم مذاکره کنار میز تسلیم نمی‌شویم و اینها پیام انقلاب اسلامی است و این پیام جنس دیگر هیهات منا الذله است.

وی در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط سپاه گفت:‌ نفکش انگلیسی در تنگه هرمز تخلف کرده و قوانین دریایی را زیرپا گذاشته و قدرتمندانه عزیزان ما او را توقیف کردند و این را به این ببینید که این روباه مکار در ایران دولت عوض می‌کرد اما امروز به فضل خدا به چنین ذلتی افتادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع دستگیری 17 جاسوس مرتبط با سیا توسط وزارت اطلاعات اشاره و از این اقدام سربازان گمنان امام زمان (عج) تدقیر کرد.

آیت‌الله خاتمی همچنین کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران را یک اقدام عقلانی دانست و گفت:‌ این اقدام آفرین دارد. هم عقل و هم قرآن به ما می‌گوید که برخورد داشته باشی و برخورد هم همین است که مسئولان تعهدات خود را کاهش دهند و خواست مردم نیز این است که این راه را ادامه دهند.

خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران همچنین از اقدام نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی تقدیر کرد و افزود: اقدام انقلابی نیروی انتظامی با بی‌ حجابی است. بی‌ حجابی در نظام جمهوری اسلامی جرم مشهود است و وظیفه نیروی انتظامی است که در برابر جرم مشهود بایستند. این روزها صحبت از کار فرهنگی می‌شود، عزیز من به عنوان کارشناسی دینی می‌گویم که باید کار فرهنگی و اجرایی باید با هم باشد. من تقاضا می‌کنم که به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند لااقل خسته نباشید به این خدمت‌گذاران بگویید و با اظهارات نسنجیده‌شان قانون‌شکنان را جریح نکنن.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد:‌ امروز دل متدینان از بدحجابی، شل‌ حجابی و بی‌حجابی‌های گسترده خون است. بابا این متدینان این نظام و انقلاب را حفاظت و پاسداری کردند و پاسداری می‌کنند. سخن از تقابل هم نیست، سخن از امینت جامعه است. امنیت اخلاقی و روانی این جامعه در سایه رعایت حجاب است.

وی با اشاره به سفر هیئت عالی‌رتبه از فلسطین به تهران و دیدار این هیئت با مقام معظم رهبری اظهار داشت: صهیونیست‌ها دو چیز را خوش دارند؛ اینکه فلسطین از یادها برود و مسئله فلسطین مسئله عربی بماند و امام راحل با اعلام روز قدس این دو توطئه را خنثی کرد، مقام معظم رهبری همین اقدام را انجام دادند،‌ایشان فرمودند جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملا جدی است و با هیچ کشوری در دنیا رودرواسی ندارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دو حکم مقام معظم رهبری برای رئیس جدید بنیاد مستضعفان و رئیس کمیته امداد گفت:‌ یک نکته در هر دو حکم بود و هر دو حکم بر این دو نکته تاکید شده است که به فکر تهی‌دستان باشید و تهی‌دستان گداها نیستند که گدایی می‌کنند، تهی‌دستان کسانی هستند که نمی‌توانند زندگی‌شان را اداره کنند.

وی در پایان نیز خطاب به دولت نیجریه گفت:‌ خبرگزاری‌ها خبر دادند که شیخ زکزاکی رهبر مسلمانان نیجریه با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبرو است. زندانی ارتش است. فرزندان او را کشته‌اند و فرزندان باقی مانده و همسرش در محاصره پلیس هستند و به دولت نیجریه می‌گویم همه می‌دانند این بلایی که بر سر شیخ زکزاکی می‌آید بلایی است که عربستان توطئه کرده و با طناب پوسیده اینها به چاه نروید که بروید به قعر چاه رفته‌اید. حالا که ایران اسلامی آغوشش را باز کرده است که ما آماده‌ایم بیمارتان را بپذیریم و درمانش کنیم لبیک ما را بپذیرید. هر بلایی سر شیخ زکزاکی بیاید شما در خط مقدم این جنایت هستید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها