امروزه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند نقش رایانه جیبی را داشته و به بستر مناسبی برای دستیابی مجرمان به اطلاعات شخصی و مالی شهروندان تبدیل شده‌اند، از این رو کاربران و دارندگان گوشی‌های تلفن همراه هوشمند باید قبل از پاسخ به هرگونه درخواست‌ ناشناس یا نصب هرگونه نرم افزار روی تلفن همراه خود به این نکته توجه کنند که کلاهبرداران سایبری می‌توانند از این طریق با فریب و مهندسی اجتماعی اقدام به نفوذ و برداشت اطلاعات مهم و حساس آنها از داخل گوشی تلفن همراه کنند . افراد در برابر سرمایه‌های سایبری خود قبل از گرفتار شدن در چنگال مجرمان مسؤول هستند.
کد خبر: ۱۲۱۹۱۹۸


درصد قابل توجهی از پرونده‌های مفتوحه در پلیس فتا خصوصا برای زائران و مسافران حاضر در شهر مقدس مشهد در اثر بی‌مبالاتی آنها صورت می‌گیرد که این موضوع با رعایت برخی نکات و توصیه‌های پلیسی قابل پیشگیری است.
یکی از این ملاحظات و نکات حفاظتی استفاده از تایید دو مرحله‌ای در تمامی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های الکترونیک و حساب بانکی است. همچنین بی توجهی به تبلیغات فریبنده و پر نکردن فرم‌های ناشناسی است که از آنها درخواست ثبت اطلاعات کارت بانکی یا سایر مشخصات حساب‌های بانکی را می کنند، می‌تواند در پیشگیری از وقوع برداشت‌های غیر مجاز از حساب موثر باشد.
کاربران باید از نصب هرگونه نرم افزار از منابع ناشناس خودداری کنند و به این گونه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام به هیچ عنوان توجه نکنند.
همچنین در خرید اینترنتی نیز تنها از فروشگاه‌های دارای مجوز "نماد اعتماد الکترونیک" استفاده کرده و قبل از خرید از صحت مشخصات، نشانی فیزیکی و شماره تماس صاحب فروشگاه اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ جواد جهانشیری رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها