محمد سرشار،‌ مدیر شبکه پویا و نهال در گفت‌وگو با ایرنا از اقدامات این شبکه برای مخاطبان معلول خبر داد: شبکه کودک در حال قدم برداشتن در حوزه مناسب‌سازی برای کودکان معلول است. این شبکه قصد دارد برای خردسالان که بیش از هفت سال سن دارند و ناشنوا هستند، زیرنویس ارائه دهد. با این روش کودکان و خردسالان ناشنوا می‌توانند انیمیشن‌ها و برنامه‌های محبوب خود را با زیرنویس فارسی ببینند.
کد خبر: ۱۲۱۸۹۲۸


درنظر داریم هنگام پخش برنامه در گوشه تصویر برای خردسالان ناشنوا راهنمای تصویری داشته باشیم و در این راهنمای تصویری مجری مسلط به زبان ناشنوایان متن برنامه را خواهد خواند.
برای خردسالان نابینا در نظر گرفته شده که فایل صوتی راهنمای شنیداری ارائه شود و این‌گونه خردسالان نابینا نیز می‌توانند بیننده برنامه‌های شبکه کودک باشند.
باید قبول کرد که کودکان معمولی به خاطر عدم آگاهی و عدم تجربه در ارتباط‌گیری از کودکان معلول کمی کناره‌گیری می‌کنند. این مساله باعث شده مشکلاتی از نظر عاطفی برای خردسالان معلول پیش بیاید.
در دنیا شبکه‌های پیشرفته عده‌ای از معلولان را استخدام می‌کند تا این عزیزان معلول برای ساخت برنامه مناسب به برنامه‌سازها کمک کنند و این‌گونه در برنامه‌سازی موفق قدم برمی‌دارند. ما هم باید این مسیر استاندارد را طی کنیم و برنامه‌هایی برای معلول و حتی کودکان اوتیسمی داشته باشیم البته باید بگویم در قسمتی از این داستان ما هم موفق عمل کرده‌ایم اما باید قوی‌تر قدم برداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها