جنبش النهضه روز شنبه بیانیه‌ای را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و اعلام کرد که این جنبش تصمیمات مهمی مانند نامزدی الغنوشی (۷۸ ساله) در رأس فهرست خود برای پایتخت اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۱۲۱۸۷۸۱

انتخابات پارلمانی این کشور قرار است فصل پاییز (15 مهر) برگزار شود. عماد الخمیری، سخنگوی جنبش النهضه گفت هدف از تصمیم ورود الغنوشی به انتخابات پارلمانی این است که رهبران احزاب نقش اصلی را در این مرحله تعیین‌کننده از انتقال دموکراتیک در کشور بازی کنند. این در حالی است که از زمان انقلاب ۲۰۱۱ در تونس، الغنوشی در هیچ‌یک از دستگاه‌های اجرایی یا قانونگذاری تونس برای تصدی پست‌های رسمی وارد کارزار رقابت و انتخابات نشده است.
نامزد شدن الغنوشی برای ورود به پارلمان آینده این پیش‌‌بینی‌ها را تقویت می‌کند که وی سعی دارد نقش مهم‌تری را در مرحله آینده در تونس - ‌چه بسا به‌عنوان نخست‌وزیر یا رئیس پارلمان در صورت پیروزی - در انتخابات بازی کند. در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۴ حزب ندای تونس با کسب ۸۵ کرسی و حزب النهضه با به دست آوردن ۶۹ کرسی از ۲۱۷ کرسی پارلمان رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند. راشد الغنوشی، رهبر اسلام گرایان تونس و از مخالفان نظام سیاسی سابق تونس است. وی به دلیل مبارزات و فعالیت‌های سیاسی خود علیه حبیب بورقیبه و زین العابدین بن‌علی چند بار دستگیر شد.
الغنوشی چندی پیش در نامه‌ای خطاب به نشست ویژه سازمان جهانی اخوان‌المسلمین که در استانبول برگزار شد با اعلام جدایی راه النهضه از این گروه از اقدامات و تصمیم گیری‌های رؤسای اخوان در کشورهای عربی به‌خصوص نتایجی که بیداری اسلامی برای برخی کشورهای عربی به همراه داشت، انتقاد کرد و نسبت به توطئه‌ها برای فروپاشی و تجزیه و از بین بردن اتحاد و وحدت میهنی این کشورها هشدار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها