درخواست خانواده ناخدای لنج ماهیگیری که در آب‌های سومالی و در جدال با گارد ساحلی کشته شده بود مبنی بر دریافت دیه از صندوق بیت‌المال از سوی قضات دادگاه رد شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۱۵۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از بیست و دوم شهریور سال 96 به دنبال کشته شدن حیدر که ناخدای لنج ماهیگیری بود در 60 کیلومتری سومالی آغاز شد. شواهد نشان می‌داد حیدر همراه هشت سرنشین لنج‌اش برای ماهیگیری راهی آب‌های آزاد شدند. اما در فاصله ۶۰ کیلومتری سومالی گارد ساحلی آنها را متوقف کرد. در جدالی که در این میان صورت گرفته بود ناخدا حیدر بر اثر شلیک گلوله گارد ساحلی جان سپرد و سرنشینان لنج ماهیگیری به کشور بازگشتند.
با فوت ناخدای لنج اولیای دم وی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران مراجعه کردند و خواستند تا دیه از صندوق بیت‌المال به آنها پرداخت شود .
همسر ناخدا حیدر گفت: شوهرم سال‌ها ناخدای لنج ماهیگیری بود. او و هشت سرنشین لنج‌اش برای ماهیگیری به حوالی سومالی رفته بودند اما ناخواسته از مرز عبور کردند و به همین دلیل گارد ساحلی به سمت آنها شلیک کرد. همسرم بی‌گناه کشته شده و حالا تقاضا دارم تا دیه او از بیت‌المال به ما پرداخت شود.
قضات دادگاه پس از این درخواست بار دیگر به بررسی پرونده پرداختند و دریافتند ناخدا حیدر و سرنشینان لنج‌اش به صورت غیرقانونی به حوالی سومالی رفته بودند. از این رو این درخواست را رد کردند. این حکم در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها