دو سال پس از ثبت جهانی شهر یزد، این شهر تاریخی چه وضعیتی دارد. آیا مثل بسیاری از آثار ملی و حتی جهانی‌مان به حال خود رها شده یا مسؤولان میراثی شهر بادگیرها از میراث ارزشمندشان مراقبت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۶۹۵۸

مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در نشست خبری دومین سالگرد ثبت جهانی این شهر گفت آنها نه‌تنها به شهرشان بی‌توجه نیستند و رهایش نکردند بلکه برایش حسابی برنامه‌ریزی کردند؛ برنامه‌هایی مثل ادامه پایش‌ها در بافت یزد، گسترش فعالیت‌های علمی و آموزشی، افزایش توجه پژوهشگران داخلی و خارجی به معماری گلی، افزایش تعاملات بین‌المللی در حوزه پژوهش، افزایش توجه جامعه جهانی به سایر ظرفیت‌های یزد، افزایش ورود تورهای تفریحی به یزد، افزایش میزان سرمایه‌گذاری، افزایش ورود گردشگران که برخی از اقدامات مسؤولان بوده و بعضی هم محصول این توجه و رسیدگی.
جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد هم در این نشست تاکید کرد در شهرداری موظف هستیم این میراث جهانی را حفظ کنیم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.
وی به برآوردهایی هم اشاره کرد که نشان می‌دهد تا ده سال آینده شرایط زندگی در شهر یزد بهبود می‌یابد، فقر از بین می‌رود و شرایط ایده آل برای این شهر بیش از پیش فراهم خواهد شد.
شهردار یزد گفت: طراحی و تهیه طرح برای مکان‌های خاص به منظور ایجاد مکان‌های فرهنگی، کف سازی با رعایت مقررات بافت تاریخی، حفر 70 حلقه چاه، احداث 15 سرویس بهداشتی، تملک چند پلاک برای ایجاد اماکنی برای تولید و فروش صنایع‌دستی و... از مهم‌ترین اقداماتی است که شهرداری یزد در بافت تاریخی یزد انجام داده است./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها