گزارش جام‌جم از شرایط نگران‌كننده كوهخواری در كوه بی‌ بی‌ شهربانو در شهرری

بی‌بی ‌شهربانو می‌میرد؟ (+تصاویر)

کیفیت هوای تهران طی روز پنجشنبه با کاهش ۶۰ واحدی ازن، آلاینده اصلی هوای آن طی روزهای گذشته در شرایط سالم قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۶۹
ازن هوای پایتخت کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز کاهش میزان ازن هوای پایتخت را از ۱۲۶ به ۶۶ اعلام کرد.

اعلام شده آغاز وزش باد، کاهش چند درجه‌ای دما و بارش مقطعی باران در برخی نقاط پایتخت طی شب گذشته از جمله عوامل کاهش این آلاینده بوده است.

براساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز نیز از ۹۶ به ۹۲ کاهش یافته است.

همچنین در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون ۷۸ به ۷۵ و آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۲۴ به ۲۱ کاهش یافته است.

بر این اساس ایستگاه‌های شریف (منطقه ۲) با شاخص ۱۱۵، فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۰۹ و شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۰۸ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

ایستگاه‌های دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۱۸، میدان امام خمینی (منطقه ۱۲) با شاخص ۴۲ و شهرداری منطقه ۱۶ با شاخص ۶۲ کم‌ترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها