کفاشیان در گفت‌وگو با جام‌‌جم :

یک ریال از فوتبال نبرده‌ام

علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال این روزها سکوت کرده و حرف نمی‌زند. هفته گذشته بود که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به طور ناگهانی رای پنج سال محرومیت او را از فوتبال اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۳۳

پرونده درباره حق پخش بازی‌های دور اول مقدماتی جام جهانی برزیل بود. در آن زمان فدراسیون با شرکتی به نام ام پی سیلوا قرارداد بست ولی این شرکت در اولین زمان واریز، دست به اقدامی زد که از نظر کفاشیان و ترابیان اسمش کلاهبرداری بود. این دو می‌گویند آن شرکت با سند سازی 79 هزار دلار را بالا کشیده است. این حق پخش یکی از بازی‌ها بود و فدراسیون در ادامه به خاطر این رفتار، قرارداد با شرکت خارجی را لغو کرد. کمیته اخلاق ظاهرا توضیحات کفاشیان و ترابیان را قانع کننده ندانست و به همین خاطر آنها را محروم کرد. دیروز محمود اسلامیان مشاور عالی و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دفاع از کفاشیان پرداخت. با رئیس سابق در این باره گفت‌وگویی کردیم.
آقای اسلامیان از شما در شبکه سوم سیما خیلی دفاع کردند.
متاسفانه من نتوانستم برنامه را به صورت زنده ببینم ولی شنیدم چه چیزهایی گفتند. آقای اسلامیان انسان خوبی است و همیشه حق را می‌گوید. ولی من فعلا دوست دارم درباره این پرونده سکوت کنم چون حرف‌هایی برای گفتن ندارم. هم درباره این مساله و هم درباره مسائل دیگر. فعلا اما حرفی نمی‌زنم.
شنیده‌ایم شاید سه ماه دیگر رای استیناف اعلام شود. تا آن موقع می‌خواهید سکوت کنید؟
به‌زودی رای اعلام خواهد شد و این‌طور نیست که دو سه ماه دیگر اعلام شود. من پیگیر موضوع بوده‌ام.
درباره شما همواره بحث بوده که هر اخلاق بدی داشته باشید، درباره مسائل مالی خوب عمل می‌کنید.
در دوران حضور در فدراسیون سازمان بازرسی نزدیک به هشت سال تمام بودجه، هزینه‌ها و پرونده‌های مالی را به طور کامل بررسی کرد. اگر مشکلی وجود داشت آنها نمی‌توانستند این مشکل را پیدا کنند؟ اتفاقا خود ما همیشه استقبال می‌کردیم که مسائل مالی مورد بررسی قرار بگیرد. در این هشت سال یک نفر آمد چنین حرفی بزند؟
پس این که بگویند شما پول برده‌اید...
من یک ریال از فوتبال نبردم. اگر دنبال این چیزها بودم که ببخشید سالانه این‌قدر در فوتبال هزینه می‌شود. جاهای دیگر می‌شد از این کارها کرد، ولی هیچ‌وقت دنبال چنین مسائلی نبودم چون همیشه به چیزی که دارم، راضی بوده ام. ما در فوتبال اهداف دیگری داشتیم. دوست داشتیم فوتبال پیشرفت کند.
کی سکوت شما می‌شکند؟
ان‌شاءا... روزی که رای استیناف اعلام شد، چون در این پرونده با آبروی من بازی شد ولی فعلا سکوت می‌کنم و به‌موقع درباره این مساله صحبت خواهم کرد.

دفاع اسلامیان از کفاشیان؛ متاسفم!

محمد اسلامیان روز گذشته به دفاع از علی کفاشیان پرداخت. اخیرا کمیته اخلاق رئیس سابق فدراسیون را به‌خاطر آنچه از نظر آنها ابهام مالی در حق پخش تلویزیونی در سال 2014 خوانده می‌شود، پنج سال از حضور در فوتبال محروم کرده است. اسلامیان اما به دفاع از کفاشیان پرداخت و از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به‌شدت انتقاد کرد. او گفت: من متاسفم در کشورمان با آبروی انسان‌ها این‌قدر راحت بازی می‌کنیم. ابهاماتی بوده ولی کمیته مربوط.... ببینید وقتی پرونده‌ای در دادگاه می‌رود ابتدا رای بدوی و بعد تجدید نظر را داریم. در نهایت حکم صادر می‌شود. این مراحل اصلا در این پرونده طی نشده است. او توضیح داد: کفاشیان را متدین و سالم می‌دانم. این نظر شخصی من است. امیدوارم شرایطی شود که در کشور با آبروی مسلمان بازی نشود. آبروی مسلمان مثل خونش است.
اسلامیان در بخش دیگری از حرف‌های خود به بابک زنجانی هم حمله کرد: این فرد می‌آید بدون هیچ ریشه‌ای 8/2 میلیارد دلار را می‌برد. شما پول را ضربدر ۱۳ کن. می‌شود ۴۰ هزار میلیارد تومان. ما هر سال برای باشگاه‌ها حداکثر هزار میلیارد خرج می‌کنیم. به اندازه ۴۰ سال هزینه فوتبال ما را یک بچه برمی دارد و می‌برد. عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال همچنان اعلام کرد 25 هزار یورو برای کی‌روش واریز کرده‌اند تا به‌طور کامل با این مربی تسویه حساب کرده باشند. او همچنین برخلاف حرف‌های تاج که گفته بود پول‌شان را به‌طور کامل از فیفا گرفته‌اند اعلام کرد 9 میلیون دلار از فیفا طلب دارند! اسلامیان همچنین اعلام کرد سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات محروم نیست!

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها