دست خالی سینما برای کودکان: فصل تابستان در حالی آغاز شده که سینماهای کشورمان برای حضور همه اعضای خانواده در کنار هم دستش خالی است و در میان انواع فیلم های اجتماعی و کمدی و ...
کد خبر: ۱۲۱۶۰۶۲

کودکان در اکران تابستانه هیچ سهمی ندارند، در همین رابطه بیتا منصوری تهیه کننده تخصصی سینمای کودک و نوجوان که سال گذشته در جشنواره فیلم های کودک اصفهان هم مورد تجلیل قرار گرفت در مصاحبه ای گفته است: چطور میشود پیگیری کرد که سرگروه‌های سینمایی چه زمانی موظف به اجرای مصوبه اکران فیلم کودک می‌شوند؟ الان تابستان است و فصل خوبی برای اکران فیلم‌های کودک و نوجوان، یعنی دست‌کم دو سه فیلم باید روی پرده باشد، چرا هیچکس پیگیری نمی‌کند که چرا مصوبه حمایت از فیلم‌های کودک در این فصل اجرا نمی‌شود؟ واقعاً سهم بچه‌ها از سینما در تعطیلات تابستان چیست؟

پاداش دختران فوتبالیست کجاست؟ تیم ملی فوتسال بانوان ایران ۲۲ اردیبهشت سال گذشته برای دومین دوره پیاپی به مقام قهرمانی آسیا رسید. پس از این قهرمانی قرار شد از طرف وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مبلغ ۲۲ میلیون تومان به آنها پاداش داده شود اما نزدیک ۱۴ ماه از این قهرمانی می‌گذرد و هنوز هیچ خبری از پرداخت پاداش نشده است. این در حالی است که 3 دی 97، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در مورد پاداش تیم ملی فوتسال بانوان گفته بود: «ما به دختران فوتسالیست بدهکاریم و به دنبال این هستیم که هر چه زودتر جوایز آنها را بدهیم!»

چالش مرگ زودرس: اگر شما هم بدانید که همین سالی که گذشت بیش از 85 هزار نفر در ایران در سن زیر 50 سال فوت شده اند، مانند معاون وزیر بهداشت دچار چالش می شوید و صدایتان بلند می شود. رضا ملک زاده ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مصاحبه ای گفته این روزها یکی از چالش های مهم و پیش روی وزارت بهداشت مرگ های زودرس است. به گفته او علت عمده مرگ‌های زودرس بیماری‌های غیرواگیر است. ۸۵ هزار مرگ‌ومیر زیر ۵۰ سال در یک سال گذشته داشتیم که ۲ درصد از مرگ‌ومیرها را شامل می‌شود و این یک فاجعه است زیرا با مرگ هر پدر و مادری ستون یک خانواده از هم می‌پاشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها