شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به پایان ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران به امضا کنندگان برجام پرداخت.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۰۱
ایران آماده اعلام کاهش تعهدات خود ذیل برجام است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا در گزارشی به پایان ضرب الاجل 60 روزه ایران به امضا کنندگان برجام پرداخت.

در این مطلب آمده است: ایران امروز یکشنبه همزمان با پایان ضرب الاجل 60 روزه خود، اقدام به کاهش تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می‌کند.

براساس ضرب الاجل تهران کشورهای باقی مانده در برجام باید با تسهیل شرایط در امور بانکی و بخش فروش نفت به ایران کمک می‌کردند.

همزمان با به پایان رسیدن ضرب الاجل ایران، روز گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگویی تلفنی با حسن روحانی، همتای ایرانی خود درباره برجام رایزنی کرد.

ایران در ماه می سال جاری میلادی اعلام کرد از بخش‌هایی از توافق هسته‌ای با قدرت‌های 1+5 عقب نشینی خواهد کرد. همزمان با فشارهای اقتصادی و سیاسی دولت دونالد ترامپ علیه تهران، حسن روحانی اعلام کرد ایران دیگر خود را ملزم به اجرای برخی از تعهداتش ذیل برجام نمی‌داند.

با این وجود، کشورهای امضا کننده برجام می‌کوشند این توافق را نجات دهند. رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی شب گذشته خود به روحانی، بر نگرانی شدیدش از به خطر افتادن توافق هسته‌ای سال 2015 خبر داد.

روحانی نیز در تماس تلفنی به مکرون، جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و تاکید داشت: اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود مبنی بر انتفاع تهران از برجام پایبند باشد.

کاخ الیزه تایید کرد مکرون در روزهای آتی به گفتگوهای خود با مقامات ایرانی و همپیمانان فرانسه برای کاهش تنش‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

حال باید منتظر ماند و دید ایران امروز چه اقدامی در راستای کاهش تعهدات خود ذیل برجام انجام خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها