پرسپولیس باب مذاکره با وحید امیری را باز کرد

دوست دارم برگردم

وحید امیری، وینگر چپ تیم ملی در تلاش است تا از باشگاه ترابزون اسپور ترکیه جدا شود. تابستان گذشته بود که او از پرسپولیس جدا شد و برای پیشرفت به این باشگاه ملحق گردید. راه پیشرفت امیری اما در ترکیه بسته بود. او یک فصل پرفراز و نشیب را در این کشور داشت و هرگز نتوانست به اندازه ای که در لیگ برتر ایران درخشش داشت، در ترکیه هم بدرخشد. امیری چند بار مصدوم شد. معمولا هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان می رفت. امیری خیلی زود به این نتیجه رسید که ترکیه مدینه فاضله نبوده و باید دوباره به ایران بازگردد.
کد خبر: ۱۲۱۵۶۸۹


حالا هرچند باشگاه پرسپولیس وینگر چپ معروفی به نام مهدی ترابی را در اختیار دارد ولی در تلاش است تا وحید امیری را هم بازگرداند. این بازیکن به مسؤولان پرسپولیس گفته: «دوست دارم برگردم و دوباره پیراهن پرسپولیس را به تن کنم. ولی باشگاه ترابزون کمی برای رضایتنامه‌ام سختگیری کرده است.»
ترک‌ها که فهمیده‌اند هم امیری و هم پرسپولیس دوست دارند دوباره همکاری کنند به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند از این انتقال پول خوبی به جیب بزنند. به همین خاطر رقم پیشنهادی خود را برای دریافت رضایتنامه بالا بردند. هرچند مطمئن هستند که اگر وحید بماند فصل آینده به او بازی زیاد نخواهد رسید.
امیری این روزها در لرستان به سر می برد و مشغول استراحت است. در همین حال مذاکراتی با باشگاه پرسپولیس داشته اما مدیران این باشگاه بیشتر با وکیل امیری رودررو شده‌اند. در روزهای اخیر وکیل این بازیکن با پرسپولیسی‌ها مذاکراتی داشته و قرار شده در ترکیه این مذاکرات را با باشگاه ترابزون اسپور ادامه دهد. پرسپولیس گفته او در این مذاکرات رقم نهایی برای آزادسازی وحید را بگیرد و به آنها بگوید در صورتی که توانستند منابع مورد نیاز را تامین کنند این بازیکن را به خدمت بگیرند. در همین حال باشگاه تراکتورسازی هم خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن شده است. باشگاه سپاهان هم علاقه‌مند است این بازیکن را به خدمت بگیرد. تراکتور با ترکیه‌ای‌ها رابطه خوبی دارد و دنیزلی نام این بازیکن را در فهرست خود قرار داده است. او به مسؤولان تراکتور گفته این بازیکن را هرطور شده جذب کنند ولی امیری خودش بیشتر تمایل دارد پیراهن پرسپولیس را به تن کند. به هر حال او بین هواداران این باشگاه محبوبیت فراوانی دارد و خودش می داند بازی در این تیم با تراکتور برایش بسیار متفاوت خواهد بود. با این وجود درخواست مالی ترک‌ها شاید برای پرسپولیسی‌ها بازی را پیچیده کند. در عین حال تراکتورسازی باشگاهی است که حاضر است هر رقمی را به آن باشگاه بپردازد تا بتواند وحید را به خدمت بگیرد. بعضی‌ها اعتقاد دارند با توجه به وضع خوب مالی تراکتور احتمال رفتن وحید به تبریز بیشتر از تهران خواهد بود.
در روزهای آینده این بحث ادامه پیدا می کند و بعد از صحبت های نهایی وکیل امیری با باشگاه ترابزون تکلیف تا حدود زیادی مشخص می شود. پرسپولیسی‌ها با توجه به حضور ترابی شاید آنقدر که باید خود را برای جذب وحید به مخمصه نیندازند. شاید هم علاقه دو طرف به همکاری مشکلات را کنار بزند و او قرمزپوش شود. باید دید در یک هفته آینده چه اتفاقی رخ می دهد. وقتی دیروز از یکی از مدیران پرسپولیس هم دراین‌باره سوال کردیم پاسخ داد: «صحبت هایی با امیری و مدیر برنامه هایش داشته ایم ولی همه چیز منوط به نظر باشگاه ترابزون است. وحید دوست دارد برگردد و این را به ما گفته است. باید ببینیم شرایط چطور خواهد بود.»

جدی ترین مانع بازگشت امیری
با این‌که نام وحید امیری، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در لیست خروج تیم ترابزون‌اسپور قرار گرفته و این‌طور به نظر می‌رسد که راه برای بازگشتش به پرسپولیس باز باشد اما سرخپوشان نمی‌توانند این بازیکن را جذب کنند. وحید دیگر نمی‌تواند در لیگ ترکیه به کارش ادامه بدهد. این بازیکن در فصل گذشته، یک نیمکت‌نشین بود که هرگز نتوانست خودش را به تیم، تحمیل کند و فقط وقتی به میدان می‌رفت که مهاجمان دیگر مصدوم یا محروم بودند. به همین علت، این بازیکن نتوانست خودش را به‌خوبی به سایر باشگاه‌های ترکیه‌ای معرفی کند و از این‌روست که مشتری ترک ندارد. با این حال، باشگاه ترابزون حاضر نیست به‌سادگی دست از سر امیری بردارد. آنها به‌صورت رسمی اعلام کردند امیری دیگر در لیست این تیم نیست اما هر باشگاهی به‌دنبال جذب این وینگر ملی‌پوش است، باید چیزی حدود 800 هزار دلار بابت رضایتنامه‌اش بپردازند و سپس با امیری، قرارداد حرفه‌ای با رقم جدید امضا کنند. امیری در فصل قبل می‌توانست در پرسپولیس بماند و در اوج شهرت و محبوبیت، در حالی که مهاجم فیکس تیم و همچنین تیم ملی بود، به کارش ادامه بدهد، آن هم در شرایطی که پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته شد ولی وحید به ترکیه رفت تا فوتبالش تحت‌تاثیر نیمکت‌نشینی قرار بگیرد. حالا این بازیکن فقط یک پیشنهاد خارجی از قطر با رقم پایین و همچنین یک پیشنهاد از تراکتور دارد که مدت آن برای سه فصل تعیین شده است. او البته راهی برای بازگشت به پرسپولیس نیز نمی‌بیند، زیرا از یک‌سو باشگاه توانایی پرداخت ارز بابت اخذ رضایتنامه‌اش را ندارد و در ثانی، امیری حالا در پست خود، یک مهاجم ملی‌پوش را در پرسپولیس می‌بیند؛ در واقع مهدی ترابی جوان و باانگیزه در سمت چپ خط حمله پرسپولیس دیده می‌شود و هواداران به‌قدری از این بازیکن رضایت دارند که خاطرات خوش خود با امیری را از یاد برده‌اند. ترابی، مهم‌ترین و سخت‌ترین مانع ممکن برای بازگشت امیری است و شرایط به‌گونه‌ای پیش می‌رود که حتی اگر امیری دست به جیب شده و شخصا رضایتنامه‌اش را بگیرد، احتمال بازگشتش به پرسپولیس زیاد نیست. البته مصطفی دنیزلی با جدیت به‌دنبال این پروژه است که پیراهن تراکتور را به تن امیری کند و این بازیکن را به تیم خود بیاورد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها