به گزارش «نود اقتصادی» رئیس سازمان خصوصیسازی افزود: آن زمان هپکو را با قیمت هر سهم 150 تومان به او فروختیم و اکنون به 700 تومان رسیده است. حالا میبینیم خریدار هپکو سه بار به من نامه کتبی داده و گفته که با وجود اینکه سهام هپکو اکنون چند برابر شده است، ولی با همان قیمتی که به من دادی آن را به خودتان واگذار میکنم. بیا اینجا را اداره کن، من نیستم. من یک ریال نمیخواهم، به همان قیمتی که به من فروختید، مال خودتان. چکهایم را پس بدهید، میخواهم بروم.
رئیس سازمان خصوصیسازی گفت: زمانی که هپکو دست دولت بود، اجازه واردات ماشینآلات راهسازی را نمیدادند؛ چرا پراید در کشور ما 50 میلیون تومان است؛ بهدلیل اینکه یک دیوار بلند عوارض و حق گمرکی 200 درصدی کشیدیم و هر خودروی خارجی بخواهد وارد شود، باید این حقوق را بپردازد. اگر این دیوار برداشته شود آیا کسی پراید را 50 میلیون یا دنا را 150 میلیون میخرد؟ این دیوار تعرفه برای ماشینآلات راهسازی هم در زمان سهامداری دولت در هپکو وجود داشت.
پوریحسینی بیان کرد: زمانی که دولت از سهامداری هپکو خارج شد، گفت، من که دیگر نیستم، پس این دیوار تعرفه را بردارید. کسی که خودش وزیر و رئیس گمرک بود، به من گفت ما خودمان ماشینآلات راهسازی دست دوم چینی را از مناطق آزاد و ویژه وارد کشور کردیم. وقتی شما لودر و بلدوزر دستدوم چینی را میآورید کسی پیدا میشود که از هپکو ماشینآلات بخرد؟ معلوم است که در این صورت هپکو زمین میخورد؟ هپکو زمین خورد نه به خاطر اینکه بخش خصوصی آن را خرید، چون سیاست دولت عوض شد. هپکو تنها در وسط ماند و همه حمایتها برداشته شد، بنابراین با سر به زمین خورد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ایران مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک نماینده مجلس:
علی برکه از رهبران حماس در گفتوگو با «جامجم»:
گفتوگوی «جامجم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر
یک کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین: