وزیر خارجه روسیه در جریان گفت‌وگو با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد که ایران، روسیه و ترکیه به تلاش‌های خود در برقراری صلح و ثبات پایدار در سوریه ادامه داده و بزودی نشست سران سه کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۵۴۸۷
تأکید روسیه بر ادامه همکاری با ایران و ترکیه در سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و «گیر پدرسن» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه روز جمعه در مسکو روند اوضاع در استان ادلب سوریه و مناطق شمال شرق این کشور را بررسی کردند.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات لاوروف و پدرسن اعلام کرد، در این دیدار وضعیت کنونی در جبهه‌ های زمینی در سوریه با توجه به افزایش فعالیت‌های گروه های تروریستی در منطقه ادلب و حفظ وخامت اوضاع در مناطق شمال شرق این کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این رابطه تاکید شد که دستیابی به ثبات اوضاع در سوریه و مسائل پیرامون آن، بر اساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی بسیار با اهمیت است.

بر اساس این اطلاعات، طرفین ضرورت ادامه کمک های انسان دوستانه برای بازسازی سوریه و ایجاد شرایط لازم به منظور بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان و استقرار دائم آنها را مورد یاداوری قرار دادند.

وزیر خارجه روسیه افزود: لاورف و پدرسن به طور مفصل روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه با محوریت پایان یافتن روند شکل گیری و راه اندازی کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی کردند. طرف‌های مذاکره کننده موافقت کردند که آغاز به کار این کمیته اجازه خواهد داد تا گفتگوهای مستقیم بین نیروهای سیاسی در سوریه برای تعیین پارامترها و حل و فصل نهایی اوضاع در این کشور و مسائل مربوط به آینده سوریه مورد گفتگو قرار بگیرد، همانطور که این مسئله در قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت و تصمیمات اتخاذ شده در کنگره گفتگوهای ملی بین سوری‌ها در بندر سوچی مورد نظر قرار گرفته است.

لاوروف در این دیدار یادآور شد: مسکو در حال فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست سران در چارچوب مذاکرات آستانه درباره سوریه است و در آینده نزدیک هم قرار است رایزنی‌ها در سطح مدیران سیاسی وزارت امور خارجه سه کشور روسیه، ایران و ترکیه انجام گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ایران، روسیه و ترکیه به تلاش های خود تا دستیابی به نتایج مضاعف در برقراری صلح و ثبات پایدار در سوریه ادامه خواهند داد. در آینده بسیار نزدیک قرار است دور جدیدی از رایزنی‌ها سه جانبه در چارچوب مذاکرات آستانه در سطح مدیران سیاسی سه کشور برگزار شده و مسئله برگزاری نشست سران جدید سه کشور ضامن صلح در سوریه بررسی شود.»

لاوروف همچنین اقدامات نماینده دبیرکل در برقراری تماس‌ها با نمایندگان دولت سوریه و نیروهای مخالف مختلف در این کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد : «به عقیده ما، این اقدامات بر آغاز روند حل و فصل سیاسی اوضاع و پایان یافتن به شکل گیری کمیته قانون اساسی که من فکر می کنم در آینده بسیار نزدیک آغاز به کار خواهد کرد، تاثیر مثبت دارد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها