گزارش جام‌جم از پرفروش‌های سینما و معرفی تازه‌های در راه

چه خبـــر از اکــران؟

اکران سینماهای کشور در روزهای جاری با 15 فیلم «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «زهرمار»، «ایکس لارج»، «دختر شیطان»، «ما همه با هم هستیم»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس2»، «وکیل مدافع»، «نبات»، «به دنیا آمدن»، «تولدت مبارک»، «ژن خوک»، «متری شیش و نیم» و «چهار انگشت» در حالی ادامه پیدا می‌کند که در این بین برخی از فیلم‌ها با اقبال مخاطبان به فروش خوبی دست پیدا کردند و برخی دیگر هم نتوانستند در گیشه موفق عمل کنند.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۴۲

در بین آثاری که ذکر شد، چهار فیلم از جمله آثاری بودند که در جشنواره فجر گذشته به نمایش درآمدند. «زهرمار» به کارگردانی سیدجواد رضویان، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی که البته مدت هاست به اکران عمومی رسیده، از جمله این آثار هستند.
با یک حساب سرانگشتی و اجمالی از وضعیت گیشه می‌توان به این نتیجه رسید که امسال در مقایسه با سال گذشته ریزش مخاطب داشتیم که افزایش قیمت بلیت سینماها و وضعیت اقتصادی جامعه می‌تواند دلیل مناسبی برای این ریزش مخاطب باشد، هرچند که توقع از بعضی فیلم‌های اکران شده بیشتر از این حرف‌ها بود.
با بررسی جدول فروش فیلم‌های روی پرده، متوجه فیلم‌هایی خواهیم شد که فروششان بسیار پایین بوده. با توجه به این موضوع و استقبال کم تماشاگران از فیلم‌هایی مانند «خانه دیگری»، «تولدت مبارک» و «نبات» امروز به بررسی آماری فیلم‌هایی می‌پردازیم که با توفیق نسبتا خوبی در گیشه روبرو شدند و توانستند به قول معروف دخل و خرجشان را باهم یکی کنند.
اما در این بین چیزی که بیش از همه به نظر می‌رسد گیشه پرفروش‌های سینماست که کماکان در دست کمدی‌هاست و به جرات می‌توان گفت که با این روند اگر در فصلی هیچ فیلم کمدی‌ای اکران نشود، چراغ سینماها خاموش می‌شود.
به گزارش جام‌جم، طبق آخرین آمار فروش ارائه شده فیلم سینمایی «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی در سه هفته اکران با 857 / 538 نفر مخاطب 1/7 میلیارد تومان فروش داشته؛ فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در سه هفته اکران با 047/748 مخاطب
7/8 میلیارد تومان فروش داشته؛ فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی جواد رضویان در یک هفته اکران با ۳۰۱/ ۱۰۷ مخاطب 26/1 میلیارد تومان فروش داشته؛‌ فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی در سه هفته اکران با ۳۸۷/۶۹۳ نفر مخاطب 66/7 میلیارد تومان فروش داشته، فیلم سینمایی «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور در سه هفته اکران با
۲۱۲/۶۸ مخاطب 729 میلیون تومان فروش داشته؛ فیلم سینمایی «تگزاس 2» به کارگردانی مسعود اطیابی با 956/781/1 تعداد مخاطب 2/18 میلیارد تومان فروش داشته و فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی در 14 هفته اکران با 265/242/2 تعداد مخاطب 8/26 میلیارد تومان فروش
داشته است.
همچنین طبق اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش، قرارداد فیلم «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران در گروه سینمایی آستارا بعد از فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی ثبت شده و فیلم سینمایی «کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی از چهارشنبه (۱۲ تیرماه) در گروه فرهنگ اکران و نمایش «دختر شیطان» در زیرگروه‌ها ادامه دارد.
به مناسبت آغاز دور جدید اکران و ورود فیلم‌های تازه به سینماها، جام‌جم در نگاهی گذرا به معرفی تازه‌ترین فیلم‌هایی که در صف اکران قرار دارند، پرداخته است.
«سرکوب» به کارگردانی رضا گوران
این فیلم که در آن باران کوثری، سارا بهرامی، الهام کردا، پردیس احمدیه و جمشید هاشم‌پور نقش ایفا می‌کنند اولین ساخته سینمایی رضا گوران کارگردان شناخته شده تئاتر است که کارگردانی آثاری چون «یرما»، «داستان یک پلکان»، «ابرهای پشت حنجره»، «مرداب روی بام» و «شب آوازهایش را می‌خواند» را به‌عهده داشته است.
در خلاصه داستان «سرکوب» که قصه‌ای زنانه دارد این طور آمده که: «یه کاری کرد وفاداری بشه عادت همه‌مون، حالا همه‌مون وفاداریم، اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده.»
حبیـــــــــــب اسمـــــــــــاعیلی به‌عنوان تهــــــــــیه‌کننــــــده و محـــــــمدصـــــــادق رنجکشان به‌عنوان سرمایه‌گذار در این طرح سینمایی حضور دارند و سازندگان «سرکوب» در اولین روز از فیلمبرداری با دعوت از پیشکسوتان و زحمتکشان سینما از جمله غلام ژاپنی، حسن فردین، اعلا میرطالبی، مجید علیزاده و... که بیش از ۴۰ سال در سینما مشغول فعالیت هستند از آنها تجلیل
به عمل آوردند.
از دیگر عوامل پشت صحنه «سرکوب» می‌توان به علی تبریزی (مدیر فیلمبرداری)، سیدمهدی موسوی (طراح صحنه)، ملودی اسماعیلی(طراح لباس)، عباس عباسی(طراح گریم)، امین میرشکاری (مدیر صدابرداری)، محمدرضا کشمیری(دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، داوود محمدی سیف‌الدین (نورپرداز)، عاطف امیری (اپراتور استدی کم)، رضا نوروزی(مدیر تولید) و فائزه گرکانی(منشی صحنه) اشاره کرد.
«کار کثیف» به کارگردانی خسرو معصومی
فیلم سینمایی «کار کثیف» سیزدهمین اثر سینمایی خسرو معصومی و یکی از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود که به دلیل زمان طولانی اش (126 دقیقه) خیلی مورد انتقاد واقع شد.
خسرو معصومی کارگردان کاربلدی است که فیلم‌هایی چون «تابو»، «باد در علفزار میپیچد»، «جایی در دوردست» و «پر پرواز» را در کارنامه هنری خود دارد. معصومی در جدیدترین ساخته خود سراغ موضوع مهاجرت رفته و در دل موضوع اصلی‌اش به سایر معضلات اجتماعی مانند بیکاری و فقر هم پرداخته است.
فیلم با یک زوج سوار بر ماشین در دل یک جاده مه آلود آغاز می‌شود. فرهاد و الهام (زن و شوهر فیلم) مشغول دعوا با یکدیگر هستند که از دل گفت‌و‌گوهایی که بین آن دو رد و بدل می‌شود، مخاطب خیلی زود در جریان اتفاقات گذشته این زوج قرار می‌گیرد و باقی ماجراها.
پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، زنده‌یاد لوون هفتوان و رضا فیاضی از جمله بازیگران این فیلم هستند و معصومی نه‌تنها کارگردانی این اثر که تهیه‌کنندگی‌اش را هم به‌عهده دارد.

ساناز قنبری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها