رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، گفت: بر اساس پایش انجام شده، میزان نمک در نان بربری بیشتر از سایر نان‌ها است.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۱۷
بربری شورترین نان است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، هدایت حسینی با اشاره به اهمیت مقدار نمک دریافتی در ایجاد بیماری پرفشاری خون، افزود: در راستای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، انستیتو تغذیه برای سیاست گذاری در جهت کاهش عوامل خطر تغذیه ای، برنامه پایش عوامل خطر تغذیه‌ای شامل نمک، قندهای ساده، چربی و اسیدهای چرب ترانس، اشباع را در مواد غذایی صنعتی و سنتی اجرا می کند.

وی با اشاره به برنامه‌های کنترل و کاهش فشار خون در وزارت بهداشت، ادامه داد: بیشترین مقدار نمک دریافتی از طریق موادغذایی در کشور، مربوط به نان است و در بین انواع نان‌ها، نان بربری بیشترین مقدار نمک را داراست.

حسینی ادامه داد: البته با توجه به سرانه مصرف بالای نان لواش در کشور و بالا بودن مقدار نمک در تولید این نان بیشترین مقدار نمک را از بین موادغذایی نان لواش به سبد مصرف غذایی ایرانی‌ها وارد می‌کند.

وی یادآور شد: بر این اساس، کاهش نمک در انوع نان به ویژه لواش و بربری می‌تواند نقش مهمی در کاهش دریافت نمک روزانه و پیشگیری از پرفشاری خون داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها