سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام اعضای باند سه نفره ای که به صورت کاملاً حرفه‌ای و ماهرانه اقدام به جیب بری در اماکن و اتوبوس‌های شهری می‌کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۸۶
باند زنان جیب‌بر در اصفهان متلاشی شد

به گزارش جام جم آنلابن از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان‌ ، اظهار کرد: یکی از جرایمی که همواره در محل‌های عمومی و به ویژه اتوبوس‌های درون شهری اتفاق می‌افتد، جیب بری و کیف زنی است.

وی افزود: مرتکبان این گونه جرایم با انتخاب طعمه‌های خود در نقاط شلوغ و پر تردد نظیر اماکن و اتوبوس‌های شرکت واحد به صورت کاملاً حرفه‌ای و ماهرانه به افراد نزدیک شده و در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت از جیب و یا کیف مردم می‌کنند.

سرهنگ ترکیان تصریح کرد: در همین زمینه در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت وجوه نقد و گوشی همراه آنها به صورت جیب بری در اتوبوس‌های شهری و اماکن عمومی "اصفهان"، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: در این خصوص تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان انجام گرفت و با تلاش کارآگاهان اعضای باندی ۳ نفره در شهر اصفهان شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

ترکیان با بیان اینکه اعضای این باند سه زن جوان بودند، گفت: این افراد به چندین جیب بری و کیف قاپی به با ارزش ۶۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از شیوه و شگردهای سارقان و کیف زنان و جیب برهای حرفه‌ای سرقت از مسافران اتوبوس‌های درون شهری است، گفت: این سارقان اغلب به صورت یک یا ۲ نفره مرتکب کیف زنی یا جیب بری می‌شوند و در مسیرهای شلوغ سوار اتوبوس‌ها شده و در فرصت مناسب اقدام به سرقت وجوه نقد، گوشی تلفن همراه و یا سایر اموال با ارزش از درون کیف خانم‌ها می‌کنند و کیف زن‌ها عمدتاً خانم بوده و در حین سوار و پیاده شدن یا در هنگامی که اتوبوس تکان‌های شدیدی دارد، به طور مثال حین عبور از دست‌اندازها محتویات کیف را سرقت می‌کنند.

ترکیان خاطرنشان کرد: از به نمایش گذاشتن محتویات کیف خود در اتوبوس‌ها و مکان‌های شلوغ خودداری کنید، از حمل پول نقد پرهیز کرده و از کارت‌های اعتباری استفاده کنید، از درج رمز کارت بر روی کارت‌های بانکی خودداری کنید، زیپ کیف خود را همواره بسته نگه داشته و در شلوغی اتوبوس کیف را جلوی خود قرار داده و با یک دست خود طوری آن را در دست بگیرید که زیپ یا قفل کیف در دست شما باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها