چهارشنبه هر هفته عاشقانه بشنوید

#باهم_تاهمیشه

بازار موسیقی آشفته و ناخوش است. این را همه کارشناسان می‌گویند و ما هم بارها درباره‌اش نوشته‌ایم. اما در هر ناخوشی هم خوشی‌ها و خوبی‌هایی هستند و از گوشه‌ای خودشان را نشان می‌دهند. گاهی حتی میان آن همه ناخوش احوال، خوش احوال‌ها بیشتر به چشم می‌آیند. حالا اگر علاقه‌مند به موسیقی باشید و کمی حساس، از آن دسته افرادی که هرچه برسد دستشان را گوش نمی‌دهند و برای موسیقی مورد علاقه‌شان تعریف خاص خود را دارند، می‌توانید تا چند هفته چهارشنبه‌هایتان را دلخوش باشید به این‌که موسیقی خوبی در راه است، به دستتان می‌رسد و می‌شود موسیقی خوش آخر هفته‌تان.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۲۳

چهارشنبه‌ها با ماوا
مرکز موسیقی ماوا وابسته به موسسه هنری رسانه‌ای اوج در عرصه موسیقی کار جذابی را شروع کرده است. کاری که از چهارشنبه گذشته آغاز شد و قرار است تا حدود یک ماه و نیم دیگر به صورت هفتگی ادامه پیدا کند. یعنی همین که چهارشنبه از راه برسد، یک قطعه موسیقی هم با خودش بیاورد برایمان. این اتفاق جذاب از چهارشنبه گذشته آغاز شده و با اقبال خوبی هم روبه‌روست. حالا شاید با خودتان بگویید ماوا پیش از این هم در عرصه موسیقی فعال بوده است دیگر! حق با شماست، ماوا هم در عرصه موسیقی و هم تبلیغ‌های خاصی برای گروه سنی کودک و نوجوان فعال بوده و نمونه این کارهای خوب را می‌توان روی صفحه اینستاگرامش مشاهده کرد، اما این فعالیت تازه هم در ارائه و هم در محتوا متفاوت است.
ماجرا از این قرار است که اهالی خوش فکر ماوا به این فکر کرده‌اند که خیلی‌ها موسیقی دوست دارند اما به دلایل متعدد از جمله کیفیت پایین موسیقی، شعرها و خوانندگی‌های عجیب و غریبی که این روزها بازار موسیقی را گرفته، بی‌خیال موسیقی می‌شوند. حالا اگر برای همین دسته از مخاطبان که نیاز خود را در میان آثار موجود پیدا نمی‌کنند، آثاری استاندارد یا موسیقی و شعری خوب منتشر شود، طبعا آن را با علاقه خواهند شنید و تفاوتش را ساسی مانکن‌ها و ... بخوبی متوجه خواهند بود.
عاشقانه‌های خانوادگی
اگر بخواهیم ماجرا را خیلی خلاصه بیان کنیم، باید در یک کلمه بگوییم ماوا رفته سراغ تولید «عاشقانه»‌های خانوادگی، از آنهایی که می‌شود در جمع خانواده شنید، در خلوت‌های عاشقانه شنید و نگران این نبود که خدایی ناکرده کلام نامناسبی در‌ آن باشد و بشود ورد زبان بچه‌ها و کم‌سن و سال ترها. این قطعات سراغ اتفاقات جذاب و معمولی زندگی می‌روند؛ از سالگرد ازداوج گرفته تا آشنایی و ... . خب همین که عشق‌های این مجموعه نه خیانت دارند و نه بی‌وفایی، نه شکست خورده‌اند و نه قرار است حال سیاه و ناراحتی را به مخاطب منتقل کنند، خودش اتفاق خوبی است.
البته اصلا و ابدا ماجرا این نیست که فکر کنید ماوا قصد دارد بگوید در عشق هیچ شکستی نیست و هر چه هست اتفاقات خوب و مثبت است، قطعا ماوایی‌ها خودشان هم می‌دانند زندگی اینطور نیست. فراتر از این هم می‌دانند عاشقانه‌های پر سوز و گذار و آمیخته به فراق مایه اصلی شعر و موسیقی بوده و مخاطب بسیاری دارد، آنها فقط می‌خواهند برای جمع‌های خانوادگی ایرانی، موسیقی نزدیک به هویت جامعه اسلامی‌مان تولید کنند و جای خالی این موسیقی‌ها را پر کنند.
اگر قرار بود ماوا فکر کند عشق جای فراق نیست که آلبوم زیبا و شنیدنی «حالا که می‌روی» با صدای محمد معتمدی، آهنگسازی فرید سعادتمند و شعرهای محمد مهدی سیار را منتشر نمی‌کرد!
منتظر شنیدن چه صداهایی باشیم؟
یکی از جذابیت‌های قطعاتی که منتشر می‌شوند این است که هر کدام تیم تولید متفاوتی با یکدیگر دارند، به همین دلیل خواننده، ترانه‌سرا و آهنگسازان متفاوتی درگیر کار شده و فضاهایی ایجاد کرده‌اند که هر چند به هم نزدیک هستند اما رنگ و شکل‌هایی متفاوت دارند. در قطعه‌ای که هفته گذشته منتشر شد صدای خوب نیما علامه را شنیدیم و سایر قطعات هم با صدای علی لهراسبی، علی‌اکبر قلیچ، روح‌ا... چهره‌افروز، حسین حقیقی، رضا صادقی و شاهد صادق‌پور منتشر
خواهند شد.
خوانندگی و آهنگسازی و تنظیم «اتفاق خوب» را که هفته گذشته منتشر شد، نیما علامه انجام داده و ترانه‌اش را هم حامد صیفی‌پور خوانده است. اگر این قطعه را هنوز نشنیده‌اید، می‌توانید آن را در کانال تلگرامی ماوا یا خبرگزاری‌های رسمی پیدا کنید و بشنوید.
علی‌اکبر قلیچ خوانندگی و آهنگسازی «رفیق خوش‌قلبم» را انجام داده، ترانه‌اش از سروده‌های سعید پاشازاده است و شجاعت شفائی هم تنظیم این قطعه را بر عهده داشته است. علی لهراسبی «خوشبختی یعنی» را خوانده که ترانه و آهنگسازی آن کار علیرضا طلیسچی است و تنظیمش را هم امیربهادر دهقان انجام داده است. «به تو مدیونم» را رضا صادقی خوانده، ترانه‌اش سروده محسن حق‌نظری، آهنگسازی‌اش کار محمد عابدینی و تنظیمش کار هومن آزماست. شاهد صادق‌پور هم «همه دنیامی» را خوانده و آهنگسازی کرده است. ترانه‌اش کار روزبه بمانی بوده و تنظیمش را شجاعت شفائی انجام داده است. حسین حقیقی «دورت بگردم» را خوانده که ترانه‌سرایش یاحا کاشانی است، بابک مافی آهنگسازی‌اش را انجام داده و تنظیم‌کننده‌اش هومن آزماست. «بی‌قرار توام» هم با صدای روح‌ا... چهره‌افروز، شعر سیدتقی سیدی، آهنگسازی وحید اختری و تنظیم آرش صفدری منتشر خواهد شد. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم این قطعات به چه ترتیبی منتشر می‌شوند، ما هم نمی‌دانیم و همین بخش ماجرا هم می‌تواند کلی هیجان‌انگیز باشد.
شنیدید؟ حتما نظر بدهید
#باهم_تاهمیشه را یادتان بماند. هر قطعه‌ای را که شنیدید و دوست داشتید، با همین هشتگ در فضای مجازی درباره‌اش بنویسید، اصلا اگر کار را شنیدید و دوست هم نداشتید، همین کار را انجام بدهید. درباره‌اش بنویسید تا ماوایی‌ها بخوانند و برای ادامه کار با نظرات شما بهتر پیش بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها